nowy telewizor dla rodziców

lyzwiarz

New member
Na początku chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post. :)

Otóż moi rodzice chcą w końcu wymienić wysłużonego Unimora na nowy telewizor. Przybliżę wstępnie jakie są ich preferencje i czego oczekują:
przeznaczenie: Oglądanie telewizji - przede wszystkim. Oprócz tego telegazeta i ewentualnie możliwość oglądania filmów w pendrive. Takie opcje jak: 3d, internet są zbędne.
Sygnał: telewizja kablowa, dekoder cyfrowy (po zakupie telewizora również pakiet z HD)
Fundusze: najlepiej do 2000zł
przekątna ekranu: 37 cali
typ: Myślałem o lcd z podświetleniem ledowym

Przyznam, że nie znam się specjalnie na nowych telewizorach. Rodzice tym bardziej. Trochę poczytałem w internecie na ten temat, choć nadal niewiele wiem. Dlatego liczę na waszą pomoc. :)
Oto co wstępnie powybierałem:
Panasonic TX-L37E30E
Czytałem wiele pochlebnych opinii. Parametry na oko też wydają się dobre. Minusem jest cena bo 0 200zł przekracza mój budżet.


Samsung UE37D5000
Również pozytywne opinie i również dobra specyfikacja. No i tańszy 300zł. Jedyne co mnie, a właściwie mojego tatę hamuje to poziom odświeżania. Ten model ma 100hz. Tata wprawdzie też słabo się orientuje, ale mówi że rozmawiał z ludźmi i wszyscy doradzali mu minimum 200hz. Z drugiej strony ja czytałem, że te herce to często chwyt marektingowy. Choć były i takie strony, które radziły do obrazu HD conajmniej 120hz.
Jak to w końcu jest z tymi hercami?

PHILIPS 37PFL4606H
Jego pierwsza zaleta to cena. Jest podejrzanie tani bo kosztuje ok. 1600zł. Z jednej strony mnie to cieszy, a z drugiej niepokoi. Choć może spowodowane jest to tym, że ponoć produkują go w Polsce?
Tutaj też spodoba się tacie odświeżanie bo jest 200hz.
Ma on z kolei na pewno jedną wadę. Chodzi o zużycie prądu, to klasa C i podobno około 92W przy zwykłym użytkowaniu.

A może jeszcze coś innego? Bardzo proszę o jakąś poradę.
 

lyzwiarz

New member