Nowe Dekodery dźwięku przestrzennego DTS-X i Auro 3D - co to jest? opinie, wrażenia.

robertuss

Active member
Bez reklam
469_zps7axk9zif.jpg%7Eoriginal


To było raczej do przewidzenia że firma DTS nie odpuści rynku i odda go firmie Dolby.Trzeba czekać do końca roku 2015 aż zatwierdzą oficjalnie format 4K, wtedy pewnie pojawią się kolejne wariacie dzwiękowe w przyszłych amplitunerach...nie ma końca;)

Info z sieci.

DTS-UHD
Tłumacz Google
................
Tłumacz Google

DTS-MDA
Tłumacz Google

QSC_DSP.jpg
 
D

Deleted member 121090

Guest
Warto dodać, że właśnie DTS HD Master Audio był niekwestionowanym zwyciężcą dźwieku dla formatu FullHD. I obecne zachwyty nad Dolby Atmos mogą do niczego nie prowadzić, jeśli znowu znakomita większość materiału będzie wspierała format DTS UHD.
Zakup więc obecnie urządzeń, zdolnych zdekodować tylko Dolby Atmos, może być bezzasadny.
Jeszcze nie znamy obowiązującego w przyszłości standardu. Ja bym obstawiał jednak DTS jako zwycięzcę. Pożyjemy, zobaczymy.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
D

Deleted member 121090

Guest
No to dłuższy temat.
Z tego co wiem, to większość obecnych TV 4K, nie jest w stanie przyjąć i odtworzyć formatu 4K po HDMI. Dobre co?
Mają co prawda matryce 4K ale brak odpowiednicj kodeków i łącz.
Dodatkowo nie wiadomo jakie będą obowiązywać finalnie.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
To było raczej do przewidzenia że firma DTS nie odpuści rynku i odda go firmie Dolby.Trzeba czekać do końca roku 2015 aż zatwierdzą oficjalnie format 4K, wtedy pewnie pojawią się kolejne wariacie dzwiękowe w przyszłych amplitunerach...nie ma końca;)

Info z sieci.

DTS-UHD
Tłumacz Google
................
Tłumacz Google

DTS-MDA
Tłumacz Google

Warto dodać, że właśnie DTS HD Master Audio był niekwestionowanym zwyciężcą dźwieku dla formatu FullHD. I obecne zachwyty nad Dolby Atmos mogą do niczego nie prowadzić, jeśli znowu znakomita większość materiału będzie wspierała format DTS UHD.
Zakup więc obecnie urządzeń, zdolnych zdekodować tylko Dolby Atmos, może być bezzasadny.
Jeszcze nie znamy obowiązującego w przyszłości standardu. Ja bym obstawiał jednak DTS jako zwycięzcę. Pożyjemy, zobaczymy.

Też mam takie samo zdanie, że Ci co myślą o wymianie lepiej poczekać....
No to dłuższy temat.
Z tego co wiem, to większość obecnych TV 4K, nie jest w stanie przyjąć i odtworzyć formatu 4K po HDMI. Dobre co?
Mają co prawda matryce 4K ale brak odpowiednicj kodeków i łącz.
Dodatkowo nie wiadomo jakie będą obowiązywać finalnie.

Ostatnie zdanie jest finalne i masz odpowiedź, dlatego tak jest że na chwilę obecną tylko kompatybilne kodeki w samsungach są w stanie odtworzyć program 4k ( a jak na razie jest to jeden na satelicie który puszcza sygnał testowy kilku czy kilkunasto minutowy) ponieważ nie ma finalnego - sprecyzowanego zdania co do kodeka który miałby obsługiwać sygnał 4k. Myslę że nikomu nie pali się do czasu aż coś się będzie dziać z 4k na większą skalę. Bo wszystkie tv 4k, a przynajmniej panasonic i sony są w stanie przepuścić sygnał 4k z kamery 4k czy podnieść sobie film oglądając na bluray do 4k - sprawdzane to było. W innych markach nie wiem bo nie sprawdzałem ale w tych dwóch konkretnych sprawdzałem zresztą nie tylko ja. Filmiki z pena 4k z YT też szły - choć troszkę się czasem zacinały ...
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dolby był, jest i będzie. Co do tych niekwestionowanych różnic w temacie DTS/DD (HD), to w praktyce 8/10 osób nie słyszy żadnych różnic.
Dyskusje na temat DTS UHD są już od dawna i nic obecnie nie jest jasne, a tym bardziej pewne.
 

dupcengier28

New member
Też mam takie samo zdanie, że Ci co myślą o wymianie lepiej poczekać....


Ostatnie zdanie jest finalne i masz odpowiedź, dlatego tak jest że na chwilę obecną tylko kompatybilne kodeki w samsungach są w stanie odtworzyć program 4k ( a jak na razie jest to jeden na satelicie który puszcza sygnał testowy kilku czy kilkunasto minutowy) ponieważ nie ma finalnego - sprecyzowanego zdania co do kodeka który miałby obsługiwać sygnał 4k. Myslę że nikomu nie pali się do czasu aż coś się będzie dziać z 4k na większą skalę. Bo wszystkie tv 4k, a przynajmniej panasonic i sony są w stanie przepuścić sygnał 4k z kamery 4k czy podnieść sobie film oglądając na bluray do 4k - sprawdzane to było. W innych markach nie wiem bo nie sprawdzałem ale w tych dwóch konkretnych sprawdzałem zresztą nie tylko ja. Filmiki z pena 4k z YT też szły - choć troszkę się czasem zacinały ...
hmm co do kodowania treści w QuadHD tj. 3840x2160p i/lub 4K 4096x2160p i wyższych rozdzielczości to ma być używany kodek H.265/HEVC/MPEG-H Part 2 i jest to pewne, kodek został zatwierdzony kilka miesięcy temu, do końca roku 2014 ma być zatwierdzona jego druga rozszerzona wersja, koledze chodziło zapewne o wydawanie materiałów na krążkach optycznych BR w 4K/Quad HD co ma nastąpić pod koniec roku 2015, filmy na krążkach BR 4K mają mieć 10 bitową głębię barw kolorów co zapewni mniejsze problemy z kolorami i zredukuje takie zjawiska jak chociażby banding, używać High Dynamic Range co poprawi widoczność detali w cieniu i przy bardzo jasnych scenach, gamut przestrzeni kolorów Rec.2020 tj. do około 75% kolorów zdolnych do zobaczenia przez ludzkie oko w porównaniu do około 30-35% zapewnionych przez obecny standard Rec.709 stosowany przy treści HD (i jak się okazuje także w "przejściowym" UHD)., klatkarzu do 60 fps czyli znanego z Hobbita HFR, treści mają być kodowane z użyciem wspomnianego HEVC a'la H.265, a same krążki mają mieć ponoć do 100 GB.... wtedy zapewne wojna formatów dźwięku 3D rozegra się pomiędzy Dolby Atmos tj. Dolby TruedHD + informacje dla dźwięków sufitowych, a DTS UHD tj. DTS HD MA + informacje dla dźwięków sufitowych oraz Auro 3D 13.1/11.1 ....
 
D

Deleted member 121090

Guest
Dolby był, jest i będzie. Co do tych niekwestionowanych różnic w temacie DTS/DD (HD), to w praktyce 8/10 osób nie słyszy żadnych różnic.
Dyskusje na temat DTS UHD są już od dawna i nic obecnie nie jest jasne, a tym bardziej pewne.

Tak jak napisałem wcześniej. Chyba 80-90% materiału z dźwiękiem w formacie HD to DTS HD Master Audio.
8/10 osób nie słyszy różnic, bo nie ma na czym ich usłyszeć. Ja nie mam jakiegoś wypasionego zestawu, ale u mnie każdy usłyszy różnicę pomiędzy DD 5.1 a np. DTS HD Master Audio 7.1.
Różnice są znaczne.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
W większości wypadków zgadza się różnice są ale niestety zdarzają się też i takie filmy na Bd że ich jakość dźwięku nie powala a nawet w kilku tytułach jest słabiutki, mam kilka a myślę że nzacznei więcej by się znalazło filmow na dvd spokojnie ma znacznie lepszy dżwięk nagrany w dolby digital 5.1.
Ale też prawdą jest że wiele osób ma takie a nie inne KD i cięzko będzie im różnicę wyłapać na tyle opłacalną żeby wymienić amplituner.
Kolejna sprawa nie wiem jak Ty ale dla mnie znacznie większe wrażenie wywarło pierwszy raz jak obejrzałem w sklepie full hd jak np 4k ...
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Darekn86

Member
Roznice miedzy DD a DTS to ja slysze na Z-5500;) nawet miedzy DTS DTS-MA choc wiem ze mi master audio nie dekoduje ale jak wlacze Thora w DTS MA 7.1 z oryginalnego BR to dzwiek to poezja:)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
. Ja nie mam jakiegoś wypasionego zestawu, ale u mnie każdy usłyszy różnicę pomiędzy DD 5.1 a np. DTS HD Master Audio 7.1.
Różnice są znaczne.

Owszem, DD 5.1 a DTS HD MA, a do tego 7.1
to znaczne różnice, to nie podlega dyskusji, tyle że ja pisałem o DTS vs Dolby (HD), czyli DTS HD MA vs Dolby True HD.
Co by miało nie być, rok 2015-2016 będzie ciekawy i jeszcze sporo się pozmienia, a Atmos nie będzie zapewne jedynym graczem. Zobaczymy.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
A to teraz się zgodzę. Tu już znaczenie ma realizacja samej ścieżki dźwiękowej, a nie sposób jej kompresji.
Tylko tak jak napisałem wcześniej, po co nam będzie dzisiaj zakup sprzętu z Dolby Atmos, jak się okaże, że wygra np. format DTS UHD i taki właśnie będzie na materiale 4K?
 

robertuss

Active member
Bez reklam
A to teraz się zgodzę. Tu już znaczenie ma realizacja samej ścieżki dźwiękowej, a nie sposób jej kompresji.
Tylko tak jak napisałem wcześniej, po co nam będzie dzisiaj zakup sprzętu z Dolby Atmos, jak się okaże, że wygra np. format DTS UHD i taki właśnie będzie na materiale 4K?

Masz rację.I ponownie standardem zostanie DTS UHD.Tak jak kiedyś marzyło się i wyczekiwało ścieżki dzwiękowej DTS na płytach DVD.Mało ich było , ale to była uczta dla uszu.Dziś Różnice się zatarły są "nie słyszalne" między Dolby TrueHD i DTS HD.Co przyniesie DTS UHD??Przekonamy się niebawem, jak wspomnieliście że rok 2015 będzie ciekawy dla kina domowego i formatów Audio.A jakiś czas temu pisałem że szykuje się zastój w tej branży.Muszę się ugryść w język.

Tak naprawdę to nie wiem co ma przynieść nowy format DTS UHD.Też na suficie kanały dodatkowe??A może zwiększą bitrate?Zobaczymy.....
 
Ostatnia edycja:

dupcengier28

New member
Masz rację.I ponownie standardem zostanie DTS UHD.Tak jak kiedyś marzyło się i wyczekiwało ścieżki dzwiękowej DTS na płytach DVD.Mało ich było , ale to była uczta dla uszu.Dziś Różnice się zatarły są "nie słyszalne" między Dolby TrueHD i DTS HD.Co przyniesie DTS UHD??Przekonamy się niebawem, jak wspomnieliście że rok 2015 będzie ciekawy dla kina domowego i formatów Audio.A jakiś czas temu pisałem że szykuje się zastój w tej branży.Muszę się ugryść w język.

Tak naprawdę to nie wiem co ma przynieść nowy format DTS UHD.Też na suficie kanały dodatkowe??A może zwiększą bitrate?Zobaczymy.....
napewno będą kanały/głośniki sufitowe, a bitrate przy obecnym DTS HD MA na krążkach BR może sięgać 24,5 Mbps ,więc przy krążkach 4K BR 100 GB i kompresji video H.265/HEVC/MPEG-H Part2 ,gdzie aby osiągnąć obraz takiej jakości jak przy H.264 trzeba znacznie mniej bitrate'u, więc bitrate audio będzie mógł mieć >24,5 Mbps i większą liczbę kanałów tradycyjnych czy dźwięku obiektowego....
 

robertuss

Active member
Bez reklam
napewno będą kanały/głośniki sufitowe, a bitrate przy obecnym DTS HD MA na krążkach BR może sięgać 24,5 Mbps ,więc przy krążkach 4K BR 100 GB i kompresji video H.265/HEVC/MPEG-H Part2 ,gdzie aby osiągnąć obraz takiej jakości jak przy H.264 trzeba znacznie mniej bitrate'u, więc bitrate audio będzie mógł mieć >24,5 Mbps i większą liczbę kanałów tradycyjnych czy dźwięku obiektowego....

Dobrze wiemy że to 100 Gb na 4K to jest ledwo ledwo.I to od producenta/wydawcy filmowego ostatecznie będzie zależało na co postawi.Czy na dzwięk i zwiększy bitrate i będzie odlot he, czy na bitrate video by był też odlot...Dziś zwiększania bitrate nie widzę w ścieżsce Audio.Mogą ale nie chcą??wolą stworzyć nowe Hasło reklamowe czyli DTS UHD więcej na tym zarobią jak się pojawi nowy znaczek na naszym sprzęcie i każdy będzie go widział niż zwiększanie obecnego bitrate audio którego nikt nie widzi:) To będzie nadal obecny DTS HD tylko zapakowany w nowy papierek czyli UHD.Niech dadzą na każdy kanał 24 Bit/192 kHz w konfiguracji 7.1.4 ale czy to usłyszymy??
 
Ostatnia edycja:

dupcengier28

New member
Dobrze wiemy że to 100 Gb na 4K to jest ledwo ledwo.I to od producenta/wydawcy filmowego ostatecznie będzie zależało na co postawi.Czy na dzwięk i zwiększy bitrate i będzie odlot he, czy na bitrate video by był też odlot...Dziś zwiększania bitrate nie widzę w ścieżsce Audio.Mogą ale nie chcą??wolą stworzyć nowe Hasło reklamowe czyli DTS UHD więcej na tym zarobią jak się pojawi nowy znaczek na naszym sprzęcie i każdy będzie go widział niż zwiększanie obecnego bitrate audio którego nikt nie widzi:) To będzie nadal obecny DTS HD tylko zapakowany w nowy papierek czyli UHD.Niech dadzą na każdy kanał 24 Bit/192 kHz w konfiguracji 7.1.4 ale czy to usłyszymy??
DTS UHD czy też DTS MDA to głośniki efektowe/przednie standardowe DTS HD MA plus sufitowe.... np. Trinnov Altitude 32 po aktualizacji firmware'u w Q2 2015 będzie umożliwiał obsługę 32 kanałów z częstotliwością 192 kHz 24 bitową głębią....
 

robertuss

Active member
Bez reklam
DTS UHD czy też DTS MDA to głośniki efektowe/przednie standardowe DTS HD MA plus sufitowe.... np. Trinnov Altitude 32 po aktualizacji firmware'u w Q2 2015 będzie umożliwiał obsługę 32 kanałów z częstotliwością 192 kHz 24 bitową głębią....

Cały czas strzelasz sprzętami z klasy premium.Tam w tej klasie cenowej to przypuszczam że wszystko jest.Czekać kiedy ta jakość zagości do klocków dla "kowalskiego" przykładowo w cenie do 7tys.

Firmę którą przytoczyłeś ja nie znam.Ale już z grubsza poznałem .To producent francuski.Dystrybutorem będzie Anthem(także klasa premium) a teraz pora zejść na ziemię cena w zależności od konfiguracji od 25 do 45 tysięcy $

Konkurent dla Trinnov to Datasat (USA).Ceny Podobne.To procesory Premium.Onkyo,Marantz,Denon to nic:).Na AVSForum piszą że taniej kupić Denon X5200/7200 i będzie miał aktualizację do AURO i DTS UHD


010617ytvnp2banb7nne8u.jpg


Samo Auro(Twórca Systemu audio)Produkuje lub ktoś dla niego swój Procesor i wzmacniacz Auriga 12 x 200 Watt.Cena 14 tys $

IMG_2357.jpg

Powracając do tematu przyszłych Dekoderów Audio i konfiguracji głośnikowych to zaczyna być przesadą
c74be224_room-arrows-101.jpeg


 
Ostatnia edycja:

dupcengier28

New member
tyle, że Onkyo,Marantz czy też Denon umożliwiają obsługę Dolby Atmosa w trybie 7.1.4 maksymalnie,a Trinnov Alitude 32 obsługuje 34 kanałów - 24 kanałów/głośników ściennych/frontowych/surround oraz 10 kanałów/głośników sufitowych plus obsługę do 32 subwooferów;
masz rację Procesor i wzmacniacz Auriga produkuje nie samo Auro czy też Barco a StormAudio, które odpowiada za rynek domowy/rezydencyjny, będące częścią Digital Media Solutions.
 
Ostatnia edycja:

robertuss

Active member
Bez reklam
Dużo wiesz w tej tematyce.Posty twoje w mgnieniu oka będą rosły:)Patrząc na możliwości tych urządzeń w cenie domu:) wiemy do kogo są celowane i produkowane.Dla kin.Na dziś dzień rekordzistą jest Atmos obsługujący 64kanały.Na nasz portfele i wielkości mieszkań to układ 7.1.4 to będzie cud malina.Mi by wystarczył skromne 5.1.2 i będę szczęśliwy;)ale to w przyszłości.Poczekajmy na opinie pierwszych właścicieli takowych konfiguracji.
 
Ostatnia edycja:

dupcengier28

New member
Dużo wiesz w tej tematyce.Posty twoje w mgnieniu oka będą rosły:)Patrząc na możliwości tych urządzeń w cenie domu:) wiemy do kogo są celowane i produkowane.Dla kin.Na dziś dzień rekordzistą jest Atmos obsługujący 64kanały.Na nasz portfele i wielkości mieszkań to układ 7.1.4 to będzie cud malina.Mi by wystarczył skromne 5.1.2 i będę szczęśliwy;)ale to w przyszłości.Poczekajmy na opinie pierwszych właścicieli takowych konfiguracji.
czytam to i owo z wielu różnych kręgów moich rozlicznych zainteresowań :)
masz rację, że dla wielu system w formacie 7.1.4 będzie w pełni zadowalający i satysfakcjonujący, ale mając pomieszczenie stricte pod samo KD tzw. profesjonalny screening room to chciałbym mieć Dolby Atmos właśnie z tym Trinnov Altitude 32 plus kolumny JBL Synthesis np. frontowe Everest DD67000/DD66000 lub K2 9900 bądź M2 Master Reference Monitor z linii profesjonalnej JBL, surroundy SK2-3300 a na sufitowe głośniki to JBL SCS8, ewentualnie zrobione specjalnie pod KD kolumny polskiej manufaktury Zeta Zero np. zmodyfikowane Venus Picolla/ Venus Satelitte /Venus Edition MK1,MK2,MK3/ Goliat Satelitte plus jakiś sufitowy zrobiony przez nich i ich wzmacniacze Zeta Zero 1175 to akurat monoblock....
 
Ostatnia edycja:
Do góry