Nieregularne plamki w plazmie

patefkrak

New member
Ja Kiki u Ciebie kupiłem plazme Samsunga S5H i oczywiście na poczatku nie było żadnych problemów. Pojedyncze plamki pojawiły się po miesiącu użytkowania. Teraz w dolnym prawym i lewym rogu jest ich kilkanascie dużych i wyrażnych.
Technik z serwisu który u mnie był stwierdził usterkę i jutro oddaję ją do serwisu. Zobaczymy co zrobią.
Ogólnie jestem załamany że po 2 m-c użytkowania pojawił się taki denerwujący problem.
 

ANDREW

New member
Wiciu napisał:
hmmm no to u mnie na LG RZ-32L55 na lewym gornym rogu jest biala plama,:( Widoczna jest jednak na czarnym tle, przy wylaczeniu nie, jak ogladam cos na calym ekranie i nie ma w tym rogu czarnego koloru to nic nie widac, ale np jest film na nie pelnym ekranie tylko obciety no to plame niestety widac.
Dziwne tez ze nie zawsze ta plame widac.

Do tej pory bylo o plazmach ale twoje plamki wystepuja chyba w tv LCD (jeżeli sie nie myle)?
Czy cos z tym robisz, jakas diagnoza skad, dlaczego i jak zapobiegac w LCD?
 

Wiciu

New member
ANDREW napisał:
Do tej pory bylo o plazmach ale twoje plamki wystepuja chyba w tv LCD (jeżeli sie nie myle)?
Czy cos z tym robisz, jakas diagnoza skad, dlaczego i jak zapobiegac w LCD?


Tak to LCD. Teraz jestem na urlopie, jak wroce do domu w przyszlym tygodniu to dzwonie do serwisu i zobaczymy co stwierdza. Ale znajac obsluge serwisow w UK, to bedzie tak: hmmm faktycznie usterka, przywioze zaraz panu nowy Telewizor,
 

pawewel

New member
Witam ponownie!

Dzwoniłem do serwisu Fujitsu i mily pan mi powiedział że mogę sam usunąć ową usterkę. Wyjaśnił mi, iż filtr (ta szybka chroniąca matrycę) muszę ściągnąć i przeczyścić szmatką od wewnętrznej strony. Wyjaśnił też jak zdemontować filtr, po czym zaznaczył, że stracę gwarancję :). Oczywiście nie mam zamiaru sam ingerować do środka, bo jeszcze 1,5 roku gwarancji. Zaproponowali mi, abym przywiózł telewizor do serwisu i to zrobią. Tyle że serwis jest, bagatela, 600km ode mnie. Oczywiście można przesłać kurierem do nich, tylko dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty? Mała manipulacja - "taka porządna firma nie dojeżdża do klienta?" zaskutkowała tym, że telewizor pojedzie do serwisu na koszt sprzedawcy :). Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Nie wiem jeszcze dokładnie kiedy i mam jednak pewne obawy, czy po przeczyszczeniu smugi nie pojawią się znów i czy rozkręcenie go nie wpłynie negatywnie, czy nie wyskoczy inna usterka...
Tymczasem pozdrawiam!

 

Wiciu

New member
Coz, ja sie pochwale ze dostalem nowy telewizor.:p
Gosciu zobaczyl, wysluchal mnie.
Przyniesli nowy telewizorek, ja obejzalem czy wszystko OK. No i wisi nowy, bez plamek :D

Oczywiscie nie bylo jakiegos gadania o czyszczeniu itp.
Oj cos serwis w polsce wiele sie jeszcze musi nauczyc.
Aha, nie wiem czy to ma jakies znaczenie, ale ja telewizor wymienilem w sklepie, tak poprostu, a nie zabawy serwisowe.
 

Dara

New member
Ja w swojej plaźmie nie mam problemu z plamkami ale u mnie jest znowu na całym ekranie zielony śnieżek nawet na dvd podłączonym przez component! Moje dvd to yamaha model s540 czy wy też macie zielony śnieżek na ekranie?
 

Wiciu

New member
Dara napisał:
Ja w swojej plaźmie nie mam problemu z plamkami ale u mnie jest znowu na całym ekranie zielony śnieżek nawet na dvd podłączonym przez component! Moje dvd to yamaha model s540 czy wy też macie zielony śnieżek na ekranie?

No tego nie powinno byc. BTW zanim zglosisz usterke, upewnij sie ze to nie wina kabli kup nowy lub pozycz od znajomego. Moj znajomy cos mial chyba podobnego, jednakze byla to wina kabli VIDEO COMPONENT.
 

Dara

New member
Wiciu mam kable component za ponad 100zł a może jest to spowodowane że mój tv ma rozdziałke 1024x1024 i dostaje za słaby sygnał??? prosze o odp.
Pozdrawiam.
 

pawewel

New member
Telewizor wrócił z serwisu cały i zdrowy, bez plamek i smug. Filtr został przeczyszczony od wewnętrznej strony. Zobaczymy na jak długo ekran będzie czysty. Jak się znów cos pojawi to pojedzie spowrotem i wymienią na nowy. Pozdrawiam!
 

patefkrak

New member
Moja plazma również wróciła z serwisu. Nieregularne plamki usunęli w krakowskim oddziale, natomiast z czerwonymi pikselami poradzili sobie w Warszawce - coś podobno wymienili. Oczywiście nie obyło się bez paru telefonów i sprzęt wrócił w 21 dniu. Ale najważniejsze, że jest i teraz obraz jest OK.
Pozdrawiam
 

patefkrak

New member
Moja plazma również wróciła z serwisu. Nieregularne plamki usunęli w krakowskim oddziale, natomiast z czerwonymi pikselami poradzili sobie w Warszawce - podobno coś wymienili. Oczywiście nie obyło się bez pary telefonów i sprzęt wrócił w 21 dniu. Ale najważniejsze, że jest i teraz obraz jest OK.
Pozdrawiam
 
Do góry