Nie samym chlebem... Lotus wchodzi na rynek sedanów z EMEYA, „Hyper-GT”

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam

Nie samym chlebem... Lotus wchodzi na rynek sedanów z EMEYA, „Hyper-GT”​

sh02004_013_Lotus_Alpha_34Front_Comp05_RBN_FinalArt_Lotus.jpg

Osiągi hipersamochodu Lotus Emeya: 0-100 km/h w 2,78 sekundy i prędkość maksymalna 256 km/h, luksus i osiągi elektryczne​


Pierwszy elektryczny czterodrzwiowy GT dla Lotusa, który wraz z EMEYA wchodzi na rynek luksusowych grand tourerów o bardzo wysokich osiągach , z samochodem elektrycznym, który ma (obiecane) właściwości techniczne i dynamiczne zgodne z tradycją angielskiej firmy.
Najwyższa wersja Emeyi będzie miała 905 KM (675 kW) i moment obrotowy 986 Nm, co rozpędzi angielskie GT od 0 do 100 km/h w niecałe 2,8 sekundy , a prędkość przekroczy 250 km/h. km/h, co czyni go jednym z najwydajniejszych elektrycznych sedanów w historii.

Akumulator o pojemności 102 kWh wspomagany jest przez system szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 350 kW, który pozwala przejechać 150 km w zaledwie 5 minut i załadować od 10% do 80% w 18 minut. Szacowana autonomia wynosi 600 km w cyklu WLTP i naszym zdaniem znacznie spadnie w przypadku wykorzystania wydajności udostępnianej pilotowi przez Emeyę.

large_M020_LOTUS_EXT_020_COMP03_UC_R2_FinalArt_LOTUS.png

Aktywna aerodynamika obejmuje przedni i tylny spojler , który może zwiększyć siłę docisku tylnej osi nawet o 215 i gwarantuje super sportową dynamikę jazdy, elektroniczne zawieszenie analizuje drogę 1000 razy na sekundę. Podobnie jak w przypadku Eletre, nadwozie samochodu posiada szereg kanałów i wlotów aerodynamicznych, których zadaniem jest poprawa osiągów i komfortu jazdy.

large_M024_LOTUS_EXT_024_COMP06_AB_R4_FinalArt_LOTUS.png

Wnętrza luksusowych sedanów wykonane z materiałów, które Lotus określa jako „zrównoważony luksus”: aluminium PVD, Alcantara, Ultrafabrics PU i skóra Nappa.

large_02004_028_Interior_Front-view_Comp_03_RS_FinalArt.jpg

System informacyjno-rozrywkowy powstał we współpracy z firmą Kef i obejmuje system audio Dolby Atmos oraz system redukcji hałasu drogowego (RNC) : czujniki wibracji zainstalowane w nadwoziu wykrywają ruch opon i zawieszenia, a algorytmy generują sygnały akustyczne przez głośniki, aby przeciwdziałać zakłóceniom.

large_02004_032_Interior_Central-Screen_Comp_04_RS_FinalArt.jpg

Również pod względem przyrządów 55-calowy wyświetlacz head-up w rzeczywistości rozszerzonej (HUD) przekazuje wszystkie informacje niezbędne do prowadzenia pojazdu i nawigacji, ustawienia zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), kierunkowskazy, ostrzeżenia o przeszkodach, zejście z pasa ruchu, wczesne ostrzeganie o kolizji i monitorowanie martwego pola.
Cena i dostępność nie zostały jeszcze ogłoszone.
dday
 
Do góry