[FONT="]Nabywców telewizorów coraz bardziej motywuje jakość obrazu, rozmiar ekranu.
[/FONT]
[FONT="]Według NPD Group konsumenci amerykańscy przywiązują większą wagę do jakości obrazu i rozmiaru ekranu niż kiedykolwiek wcześniej, a średni rozmiar telewizorów rośnie ostatnio w tempie 1,5 cala rocznie.[/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="] Z najnowszych badań NPD Group wynika, że w lutym 2022 r. 44% kupujących w USA kupiło swój nowy telewizor, ponieważ chcieli większego ekranu, co stanowi wzrost o 7 punktów w porównaniu z lutym 2020 r. 38% kupiło dla lepszej jakości obrazu, wzrost o 5 punktów.
[/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="]- „Wzrost sprzedaży telewizorów napędzany pandemią skłonił konsumentów do wymiany telewizorów w celu uzyskania większych ekranów i lepszej jakości obrazu, co skutkuje nowszą i większą bazą zainstalowanych telewizorów” — powiedział John Buffone, dyrektor wykonawczy, analityk branżowy w firmie NPD.[/FONT]
[FONT="] „Ponieważ konsumenci spędzają więcej czasu w domu, rozrywka stała się wysokim priorytetem, a pomimo wyższych cen, rozmiar ekranu i jakość pozostają głównymi motywatorami”.
[/FONT]
[FONT="] W lutym 2022 r. średnia wielkość telewizora zastępczego wynosiła 53,6 cala, w porównaniu z 49,4 cala w 2020 r. Badanie wykazało również, że w ciągu ostatnich dwóch lat średni rozmiar zainstalowanych telewizorów wzrósł z 3 cali do 47,5 cala – 1,5 cala rocznie. Porównuje się to do średniej 1 cala rocznie w ciągu ostatnich pięciu lat. 23% kupiło nowy telewizor, ponieważ ceny stały się bardziej przystępne, podobnie jak w lutym 2020 r.
[/FONT]
[FONT="]
Sprzedaż telewizorów premium
Sprzedaż telewizorów premium (1000 USD lub więcej) osiągnęła najwyższy od pięciu lat poziom 9% całkowitej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Segment telewizorów premium składa się obecnie głównie z telewizorów OLED i dużych telewizorów LCD z zaawansowanymi systemami przyciemniania stref. W ostatnich latach funkcje HDMI 2.1, takie jak 4K120 i VRR, sprawiły, że telewizory premium stały się bardziej atrakcyjne dla graczy na komputerach PC i konsolach.
[/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="]- „Kiedy konsumenci są zmotywowani do zakupu telewizorów lepszej jakości, zazwyczaj są również mniej wrażliwi na cenę i przywiązują wagę do większych rozmiarów ekranów. Chociaż początkowo napędzany przez pandemię, spodziewamy się, że ten segment rynku będzie nadal dobrze sobie radził, ponieważ konsumenci nałożył większą wartość na telewizory i rozrywkę domową, które będą kontynuowane w przyszłości” – powiedział Paul Gagnon, wiceprezes, doradca branżowy NPD.[/FONT]
[FONT="] Oczekuje się, że do 2024 roku telewizory 65-calowe i większe będą stanowić ponad jedną trzecią sprzedaży telewizorów w Stanach Zjednoczonych.
flatpanelshd [/FONT]

[/FONT]
[FONT="]Według NPD Group konsumenci amerykańscy przywiązują większą wagę do jakości obrazu i rozmiaru ekranu niż kiedykolwiek wcześniej, a średni rozmiar telewizorów rośnie ostatnio w tempie 1,5 cala rocznie.[/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="] Z najnowszych badań NPD Group wynika, że w lutym 2022 r. 44% kupujących w USA kupiło swój nowy telewizor, ponieważ chcieli większego ekranu, co stanowi wzrost o 7 punktów w porównaniu z lutym 2020 r. 38% kupiło dla lepszej jakości obrazu, wzrost o 5 punktów.
[/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="]- „Wzrost sprzedaży telewizorów napędzany pandemią skłonił konsumentów do wymiany telewizorów w celu uzyskania większych ekranów i lepszej jakości obrazu, co skutkuje nowszą i większą bazą zainstalowanych telewizorów” — powiedział John Buffone, dyrektor wykonawczy, analityk branżowy w firmie NPD.[/FONT]
[FONT="] „Ponieważ konsumenci spędzają więcej czasu w domu, rozrywka stała się wysokim priorytetem, a pomimo wyższych cen, rozmiar ekranu i jakość pozostają głównymi motywatorami”.
[/FONT]
[FONT="] W lutym 2022 r. średnia wielkość telewizora zastępczego wynosiła 53,6 cala, w porównaniu z 49,4 cala w 2020 r. Badanie wykazało również, że w ciągu ostatnich dwóch lat średni rozmiar zainstalowanych telewizorów wzrósł z 3 cali do 47,5 cala – 1,5 cala rocznie. Porównuje się to do średniej 1 cala rocznie w ciągu ostatnich pięciu lat. 23% kupiło nowy telewizor, ponieważ ceny stały się bardziej przystępne, podobnie jak w lutym 2020 r.
[/FONT]
[FONT="]
WIĘCEJ OSÓB KUPUJE TELEWIZORY PREMIUM
Sprzedaż telewizorów premium
Sprzedaż telewizorów premium (1000 USD lub więcej) osiągnęła najwyższy od pięciu lat poziom 9% całkowitej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Segment telewizorów premium składa się obecnie głównie z telewizorów OLED i dużych telewizorów LCD z zaawansowanymi systemami przyciemniania stref. W ostatnich latach funkcje HDMI 2.1, takie jak 4K120 i VRR, sprawiły, że telewizory premium stały się bardziej atrakcyjne dla graczy na komputerach PC i konsolach.
[/FONT]
[FONT="]
[/FONT]
[FONT="]- „Kiedy konsumenci są zmotywowani do zakupu telewizorów lepszej jakości, zazwyczaj są również mniej wrażliwi na cenę i przywiązują wagę do większych rozmiarów ekranów. Chociaż początkowo napędzany przez pandemię, spodziewamy się, że ten segment rynku będzie nadal dobrze sobie radził, ponieważ konsumenci nałożył większą wartość na telewizory i rozrywkę domową, które będą kontynuowane w przyszłości” – powiedział Paul Gagnon, wiceprezes, doradca branżowy NPD.[/FONT]
[FONT="] Oczekuje się, że do 2024 roku telewizory 65-calowe i większe będą stanowić ponad jedną trzecią sprzedaży telewizorów w Stanach Zjednoczonych.
flatpanelshd [/FONT]