Jak to w końcu jest z tą gwarancją?

marlonsm

New member
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z gwarancją udzieloną przez sklep jak to mam miejsce w większości sklepów internetowych. Pytając się ich czy mają gwarancję toshiba polska, odpowiadają tylko że to oni udzielają gwarancji na 24 miesiące. Czy można spać spokojnie mając taką gwarancję?
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Tak

ale tylko tak długo, jak sklep nie padnie... No i trzeba przeczytać warunki gwarancji jakie daje sklep (zawsze pozostaje też ustawa konsumencka).
 

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Absolutnie NIE!!! Jaką oni dają tą gwarancję? Kto naprawi tv? Dlaczego nie ma gwarancji producenta skoro być powinna? itp. itd. Mnie to nie przekonuje.
 

RheeTCT

New member
Ludzie ,przestańcie straszyć tymi upadkami ,likwidacjami itp.Ile sklepów internetowych padło ? Jeden czy dwa?Gwarancja producenta jest zawsze - problem tylko w tym gdzie jest realizowana.Jeśli sklep sprowadza sprzęt z zagranicy na własną rękę to polski serwis może odmówić jego naprawy i sklep odsyła go tam gdzie ma umowę naprawy - czasem za granicami PL.I tyle-ktoś naprawę wykona i klienta nie obchodzi kto i gdzie.Jedyna niedogodność może być taka,że potrwa to dłużej.
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Zapominasz o jednym drobiazgu

a w zasadzie dwóch. Po pierwsze do sprzętu MUSI być dołączona karta gwarancyjna z pieczątką (podpisem) sklepu. Inaczej gwarancja nie istnieje (chyba, że firma akceptuje sam paragon jako umowę plus jakąś rejestrację przez neta). Po drugie - gwarancja poza granicami kraju kosztuje - co najmniej przesyłkę między serwisami (np. tak zastrzega sobie Panasonic, o ile masz sprzęt nie sprzedawany na terenie Polski).

Co do sklepów - pada ich całkiem sporo, wiele to efemerydy, które kuszą niskimi cenami, natomiast nie spieszno im do realizacji zobowiązań wynikających z naprawy/wymiany uszkodzonego sprzętu). Dlatego śmieszą mnie opinie o sklepie: "Sprzedawca super! Sprzedał mi towar, za który zapłaciłem". Sklep jest na tyle dobry, na ile realizuje swoje zobowiązania!
 

RheeTCT

New member
Gwarancja producenta jest potrzebna tylko wtedy,kiedy sam klient odsyła sprzęt do serwisu.Kiedy robi to za pośrednictwem sklepu,żadne podstemplowane czy nie karty gwarancyjne nie są potrzebne.Dowód sprzedaży jest jedynym wymaganym dokumentem.Dodatkowe koszty związane z naprawą zagranicą mogą być związane tylko z koniecznoscią sprowadzenia części zamiennych wynikające z różnic wyposażenia ,przy naprawie wykonywanej przez polski serwis.
 

RheeTCT

New member
To Ty chyba żyjesz w świecie fikcji.Gwarancja sprzedawcy jest tak samo dobra jak każda inna.A nawet lepsza,bo zwykle dłuższa - trwa 2 lata.Równie czesto zdarzają się odmowy wykonania naprawy przez autoryzowany serwis producenta,pod jakimś pretekstem.To że zdarzają się wypadki nie znaczy,że nie można wychodzić na ulice.
 

RheeTCT

New member
kiki - czy możesz być mniej enigmatyczny?O co mam ich pytać?Czy zdarzało im się odmawiać napraw?Na pewno chętnie sie przyznają.
 
Do góry