jak to jest z ta rozdzielczascia

PiotrekD83

New member
siemka mam telewizor sony bravia kdl32s3000 hd ready i mialem xboxa 360 i jak gralem w gry to wyciagalo mi najwieksza mozliwa rozdzielczosc 1080i wiadomo to nie full hd a niewim co sie dzieje z ps3 kupilem ostatnio i jak gram w gry to wswzytskie mi wyswietla na 720p a wyzej sie nieda oco to chodzi mozna wiedziec
 

Ogr

New member
Bez reklam
Witaj ,rozdziałka 720p jest lepsza od 1080i;) Ta druga jest używana do obrazów stałych (zdjecia itp) wiec wszystko jest ok :D Proponuje w xbox zmienic na 720p !
Ale to juz musi wytłumaczyc ktoś posiadający wieksza wiedze na temat różnicy.


P.S ja na moim tv FullHD przy 1080i dostrzegam w czasie ruchu pozostałości po obrazie którego juz nie ma tzw Duszki,smugi które po krótkim czasie znikają ,podobnie na moim samsungu!
 
Ostatnia edycja:

PiotrekD83

New member
wiesz co niemialem takiego problemu jak gralem na xboxe na 1080i bylo bardzo dobrze a na ps3 jeszcze niezagralem tylko mi sie 720p wlancza moze to przezto ze gry nie sa robione na wieksze rozdzielczosci
 

Ogr

New member
Bez reklam
Właśnie 720p to rozdzielczośc w jakiej robiona jest wiekszosc gier !
720p to pełna rozdzielczośc a 1080i to rozdziałka z przeplotem takie oszustwo :D Nie musi wcale nic sie dziac złego przy 1080i to zalezy od tv .A nawet jak ktos ma mało wyczulone oko to nie zwróci uwagi,ja radze zostawic 720p i w xbox360 przełaczyc na 720p:)
 

BoDeX

New member
brx napisał:
Może to w pewnym stopniu rozwieje wątpliwości.
http://laki.dvhk.pl/faq/hdtv_1080p.htm



Oczywiście tylko " w pewnym stopniu " .... :)

Artykuł pochodzi z przed 2 lat i jest najeżony błędami .

Panele Full HD ze swojej natury wyświetlają obraz progresywnie,
a procesu łaczenia pól dokonuje elektronika w TV .

Można to zlecić także playerowi, wierząc że proces usuwania przeplotu
wykona lepiej niż TV .

Poza tym występuje tutaj problem skalowania materiału 720p do natywnej
rozdzielczości panela . Zapis progresywny w przypadku ruchu zachowuje
się lepiej niż z przeplotem co drugą linię, gdyż w międzyczasie następuje
przesunięcie filmowanego obiektu i linie nieparzyste malują już inny,
przesunięty obraz - stąd między innymi schodkowanie krawędzi .
Gdy dodamy do tego proces konwersji 24 na 30 klatek , wówczas już
mamy kaszanę na całego .

Rozwiązanie - żródło i odbiornik 24p

Pzdr.
 

brx

New member
Artykuł jest faktycznie stary, ale kilka kwestii wyjaśnia. Podaj proszę fragmenty, które są błędne, żeby nie powielać głupot.
 
Do góry