Idealna kamera rodzinna - czy taka istnieje?

L

lpawlo

Guest
Witajcie,

jestem zaawansowanym fotografem-amatorem, jednak na kamerach wideo znam sie slabo. Od dluzszego czasu przeszukuje internet oraz niniejsze forum szukajac porady co kupic. Temat niby oklepany ale jednak trudny, biorac pod uwage moje specyficzne kryteria:

- jak najmniejszy rozmiar i waga
- glowne zastosowanie: filmowanie rodzinne (dzieci)
- latwa obsluga

Oczywiscie zachowujac przyzwoite parametry obrazu. Dysku twardego nie potrzebuje bo nagrywac bede krotkie filmiki a do tego pamiec flash z powodzeniem wystarczy.

Przyznam, ze zastanawialem sie nad Sony TG-3 oraz Sanyo Xacti HD 1010. Wydaje sie, ze ta druga jest znacznie lepsza (szczegolnie optyka) niz Sony, chociaz troche tez wieksza. Niestety, trudno o nia w Polsce a tym samym zapewne serwis bedzie lichy. O TG-3 czytalem sporo na jednym z watkow natomiast o Sanyo Xacti HD 1010 nic nie znalazlem. Czy ktos moze sie podzielic doswiadczeniami zwiazanymi z ta kamerka?

Przyznam tez, ze mam problem z dziwnym formatem AVCHD. Zalezy mi bowiem aby pliki wynikowe z kamery dalo sie odtworzyc na kazdym kompie (u kumpla, u rodzicow itd), nie tylko tym co mam w domu (mac mini) gdzie moge zainstalowac wszystkie programy dostarczone przez producenta. Rozumiem, ze format AVCHD wymaga kazdorazowo przekodowywania z uzyciem okreslonego softwaru. A co np z formatem MPEG-4, ktory stosuje Sanyo w Xacti? Rozumiem, ze te pliki dadza sie odtworzyc w kazdym Windows MP?


Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki. Pozdrawiam, LPAWLO
 

mobor

Banned
HDR-TG3 ma swoje technologiczne ograniczenia wynikające głównie z jej rozmiaru. Czyli- coś za coś
Do filmowania rodzinnego nadaje się natomiast znakomicie. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt ze kamera ta jest na karty MemorySTick co może komplikować swobodne odczytywanie AVCHD przez np odtwarzacz BluRay Panasonic który jest wyposarzony w slot kart SD