Dziwny pasek u dołu ekranu - matrycy Samsung F6400

error86

New member
Witam wszystkich, wczoraj zauważyłem w moim Samsungu F6400 coś dziwnego w dolnej części ekranu (obok napisu Samsung) nie wiem jak to nawet nazwać - jak pasek jeden grubszy, drugi chudszy...? Widać to jak się podjedzie pod ekran i popatrzy od góry. Przy normalnym oglądaniu tego nie widać ale troszkę mnie to zaniepokoiło. Poniżej zamieszczam zrobione zdjęcia. Wie mże ktoś co to może być? Czy to może wina za bardzo przykręconej matrycy?

 

error86

New member
Nikt z forumowiczów nie wie co to może być? Bo nie wiem czy zgłaszać to na serwis czy nie, bo przy normalnym użytkowaniu TV nie widać tego. Ale niepokoi mnie to.
 

error86

New member
Dzięki. Zatem poczekam jeszcze trochę i wyślę go na serwis. Bo niby mam 14 dni na zwrot ale jak odkleiłem naklejki i zdjąłem folie z obudowy i nóżek to pewnie nie przyjmą na zwrot lub wymianę?
 

tdx

New member
Bez reklam
może zrób jeszcze raz te zdjęcia tylko porządniej bo ja nadal nie wiem co ty tam masz wtedy zobaczymy co dalej...
 

error86

New member
Jak wrócę do domu z pracy to zrobię. Bo to "coś" widać jak podejdziesz pod ekran i popatrzysz z góry na dół na ten ciemny pasek - powinien być jednolitej grubości a u mnie w jednym miejscu jest cieńszy a w drugim grubszy. W normalnym użytkowaniu tego nie widać - patrząc prostopadle. Postaram się zrobić lepszej jakości zdjęcia.
 

error86

New member
Jutro rano wybieram się do sklepu z tym TV( na dodatek wyszedł jeszcze czarny martwy piksel u góry ekranu). Kupowany był przez internet z odbiorem osobistym które daje prawo 14 dni zwrotu. Z tym że ja swój TV mam rozpakowany i postawiony na stopce i ta stopka oraz TV ma ściągniętą folię, ponieważ nie przypuszczałem, że będę go oddawał. Wszystkie rzeczy, woreczki na piloty itp. posiadam. Czy jest szansa żebym go zwrócił? Czy zostaje mi tylko reklamacja z tytuły niezgodności towaru z umową?
 

tdx

New member
Bez reklam
Poproś o wymianę sztuka za sztuka za sztuka piloty i podstawę zostawisz a wymienisz tylko TV ale to wszystko zależy od sklepu...
 

error86

New member
No właśnie i nie wiem od czego zacząć bo boje się za jak przyjdę i powiem o co chodzi to go wezmą na reklamację. Czy porostu iść i powiedzieć że chcę zwrócić? Ciekawe jakie praktyki maja w krakowskim MM.
 

tdx

New member
Bez reklam
Spokojnie zadzwoń do nich powiedz jaka jest sytuacja, powiedz że po prostu zostawisz sobie podstawę piloty itp a żeby tylko załatwili Ci nowy panel. Gadaj z jedną osobą zapamiętaj lub poproś o nazwisko żeby później się na nią powołać. Na razie staraj się nie grozić tylko spokojnie pogadaj :)
Tam pewnie też pracują ludzie :D
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
W MM mozesz wymienic, sami informuja zeby sprawdzic w domu (zanim podbijesz gwarancje). Zwrocic nie ma szans (nigdy nie chcieli sie na to zgodzic), jedynie wymienic na taki sam lub drozszy towar.
Zapakuj i jedz z nim do sklepu, w ciemno. Jak ktos bedzie robil problem, to negocjacje lepiej wypadna jak zobacza Cie juz z TV :)
Nie wiem jak z zakupami przez net w MM, ale ja tak wymienialem kiedys kilka monitorow, chcialem sprawdzic przed zakupem czy nie ma bad/sub pixela, ale gosc stwierdzil ze moge to uczynic tylko w domu. No to wymienialem tak pare sztuk, do skutku. Wiele innych drobnych towarow podobnie. Ostatnio laptopa, na inny drozszy model. Tyle ze juz zawolalem kierownika, zero problemow.
 

tdx

New member
Bez reklam
To możesz najpierw zadzwonić choć czy mają na miejscu żebyś nie targał pudła na darmo ;)
 

error86

New member
To fajnie. Na stronie MM pisze, że mogę zwrócić towar zakupiony przez internet do 14 dni. Pojadę jutro z TV i zapytam czy mogę zwrócić lub wymienić na nowy. Zresztą sprzedawca informował mnie jak kupowałem, żebym sobie spokojnie w domu go posprawdzał bo mam na to 14 dni. A gwarancja jeszcze nie podbita. A kupowałem przez internetowy MM bo była różnica w cenie - 200 zł. Mam się kierować do stanowiska serwisowego czy obsługi klienta?
 
Ostatnia edycja:

error86

New member
Byłem w środę w MM i TV został mi wymieniony na inny, bez żadnych problemów. Serwisant sprawdził czy rzeczywiście jest martwy piksel, i został TV wymieniony na nowy. Na razie w nowym wszystko gra i oby tak pozostało do końca :)
 

error86

New member
Przykręcony do podstawy stoi we wnęce. Nie ściągałem jeszcze foli z ramki ale zrobię to jutro. Muszę się jeszcze pobawić ustawieniem optymalnego obrazu. Na tą chwilę mam ustawiony obraz naturalny, tonacja kolorów: chłodny i motion plus na wyraźny.
 

tdx

New member
Bez reklam
Możesz spróbować pobawić się tymi

Tryb obrazu FILM
podświetlenie 16
kontrast 96
jasność 47
ostrość 13
Kolor 50
Odcień G50/R50

Opcje zaawansowane
kontrast dynamiczy Wył
Tonacja czerni Wył
Odciń skóry 0
Tylko tryb RGB Wył
Przestrzeń kolorów Auto
10pt Balans bieli Wł
Gamma +1
Wzorce zaawansowane Wył

Opcje obrazu
Tonacja koloru Ciepły2 >> tu możesz wybrać co Ci odpowiada mi bardziej Ciepły1
czysty obraz cyfrowy Wył
Redukcja zakłuceń MPEG Wył
Poziom czerni HDMI (Niski jeśli dostępny)
tryb Filmu Wył
Motion Plus wyraźny >> tu możesz się pobawić


10pt Balans bieli
Interwał|czerwony|zielony|niebieski
1 0 1 0
2 1 0 -2
3 0 0 2
4 0 0 0
5 -1 0 +1
6 0 -1 0
7 -1 -2 -2
8 0 2 1
9 1 0 0
10 2 1 0

Balans Bieli
C 25
Z 25
N 27
C 19
Z 22
N 21
 
Do góry