DTS X w procesorach wielokanałowych

darekrocznik

New member
DTS:X Ready
DTS:X jest kodekiem audio następnej generacji od DTS opartym na obiektach audio w celu osiągnięcia nowych doświadczeń audio.
DTS:X umieszcza dźwięki tam, gdzie wydają się one być naturalne w przestrzeni, kreując najbardziej żywe, wielowymiarowe doświadczenie audio kiedykolwiek dostępne. Wolny od restrykcji kanałów dźwięk może być umieszczany i poruszany dowolnie w przestrzeni. Ponieważ DTS:X nie wymaga specyficznego ustawienia głośników, możesz zaaranżować swój system domowy jak tylko sobie życzysz. Z DTS:X to Ty kontrolujesz Twoje doznania dźwiękowe.

Pracuje z dowolnym materiałem DTS
DTS:X będzie odtwarzał wszystkie formaty DTS włączając w to DTS Digital Surround i DTS-HD Master Audio. Strumienie DTS:X jest wstecznie kompatybilny ze starszymi urządzeniami wyposażonymi w DTS i Twój sprzęt będzie zawsze brzmieć świetnie.

Audio oparte na obiektach
Obiekt audio jest kombinacją fali audio, gdzie przechowywane są dźwięki i metadane, która reprezentuje lokalizację przestrzenną, w której obiekt powinien być słyszany. Obiekty audio uwalniają materiał od określonych układów głośników dla optymalnego odsłuchu.
Oznacza to, że sam materiał DTS:X będzie świetnie brzmieć niezależnie od tego czy jest generowany na systemie stereo czy na pełno wymiarowym systemie dźwięku dookólnego.

Wciągający
DTS:X umieszcza dźwięki w naturalnym dla nich miejscu w przestrzeni, kreując najbardziej żywe, wielowymiarowe doświadczenie audio jakie w życiu słyszałeś. Bądź gotowy – to wciągający i najwyższy poziom realizmu, który czyni horrory jeszcze straszniejszymi, komedie bardziej śmiesznymi, a sceny pościgów samochodowych bardziej realnymi.

Interaktywny
Ty kontrolujesz swoje doświadczenia muzyczne. Ten trudno słyszalny dialog w filmie może być teraz poprawiony jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki – wyodrębnij go z dźwięków otoczenia kiedy tylko zechcesz, osiągnij jeszcze bardziej osobiste doznania.

Wsteczna kompatybilność
Twoja kolekcja filmów dostanie nowe życie! Bądź pewny, że nasz katalog nagradzanych ścieżek filmowych DTS-HD Master Audio jest najlepiej słyszalny z DTS:X. Podnieś swoje ulubione płyty Blu-ray, DVD lub cyfrowe do nowego wymiaru.

Elastyczny
Sprawiliśmy, że dźwięki się poruszają, zatem Twoje głośniki nie muszą. Ponieważ DTS:X nie wymaga ani specyficznego układu głośników, możesz dowolnie ustawić swój system kina domowego.


Słuchajcie to ze specyfikacji procesora Anthem AVM 60, faktycznie tyle wnosi DTS X ? Czy w mojej konfiguracji by to zadziałało - 5.2.4, niestety nie planuje remontu i odpada wrzucenie głośników Atmos do sufitu, więc u mnie są przednie górne i tylne górne na te chwilę, przy filmach w Dolby Atmos te głośniki biorą udział, niestety moja Yamaha RX A3040 nie posiada DTS X ani Neutral, podobno dużo wnoszą przy filmach przy zwykłym DTS i DTS HD Master odnośnie tych górnych glośników i bardzo to poprawia brzmienie - prawda to? Czy generalnie nowszy procesor w tym przypadku Anthem - dużo wniesie odnośnie przestrzeni przy filmach, szczególnie w mojej konfiguracji?
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Darek, używasz już głośników górnych/wysokości więc wiesz, jaki to daje efekt.
W KD użycie tych głośników zawsze da lepszy ogólny efekt przestrzenny, niż tylko klasyczne układy podłogowe. Bez względu na to, czy będzie to Auro, Atmos, czy DTS:X. Nie należy tego mylić z jakością, bo tę definiuje sama jakość/klasa poszczególnych komponentów w systemie, oraz w pewnym stopniu sam kodek wraz z realizacją/miksem jego treści. Np. Auro i DTS:X to właściwie to samo, gdyż ogólnie mówiąc oba mogą dekodować siebie nawzajem.
Nie rozumiem też twoich rozterek w temacie braku „głośników Atmosowych”. W czym problem? Uważasz, że Atmos to wyrocznia? Nie raz pisałem, że wielu ludzi używa kodeka Atmos, lecz na układzie głośnikowym Auro ponieważ uważają, że daje to lepszy efekt, niż klasyczny układ Atmosowy. No i co im zrobisz?
Pomijam już zagadnienie problemów/kłopotów z ich montażem.
Co do DTS:X. Szczególnie Pro.
Im bez znaczenia, na jakim układzie konfiguracyjnym głośników ich użyjesz. One zagrają zawsze i wszędzie.
Dla przypomnienia.



Rozumiem, że jesteś zainteresowany na ewentualne „przejście” w procesor w kontekście DTS:X. Jeśli miałoby do tego dojść to Ja, na Twoim miejscu, nie ograniczałbym się wyłącznie do DTS:X, lecz poszedłbym na całość i szukał takiego urządzenia, które obsłuży DTS:X Pro. Aby później nie było „płaczu”, że trzeba było… Przecież procesor, to nie jest amplituner, który w porywie kaprysu możemy wymieniać co rok. To urządzenie na lata.
Lecz w kontekście tego wszystkiego, jest jeszcze temat dostępności odpowiednich treści pod dany kodek, jak i perspektywy rozwoju/ewolucji samych kodeków.
Ale to już zupełnie inna, nieprzewidywalna historia.
 

darekrocznik

New member
Mam tryb Dolby Surraund i on uruchamia te górne, jednak przy zwykłych kodekach mało w nich się dzieje, widocznie ktoś mnie błąd wprowadził, słyszałem, że DTS X właśnie robi dobrą przestrzeń na tych dodatkowych kanałach i robi upmix ze zwykłego DTS, DTS HD Master itd...., może po prostu lepiej działa w takim upmix Neutral X, niestety Yamaha nie ma takiego trybu
 

firestorm7

Well-known member
Bez reklam
Trzeba rozróżnić dwie zasadnicze sprawy. Mój wcześniejszy post odnosi się do treści natywnych. Natomiast upmixy, to co innego.
Oczywistym jest, że najbardziej pożądanymi są materiały natywne. Z upmixami zaś, bywa różnie. Początek Twego postu mogę też różnie interpretować. Oczywiście, żadne treści Dolby TrueHD, czy DTS-HD MA jako takie, nie uruchomią głośników górnych/wysokości. Do tego potrzebny jest ich upmix przez odpowiedni kodek. W przypadku Dolby, jest to Dolby Sourround, zaś przy DTS – DTS Neural:X. Jest też Auro-3D, które robi to po swojemu. Są jeszcze tryby wirtualne. Ale tych nie biorę na poważnie.
Swego czasu, gdy zacząłem zabawę z formatami Audio 3D, robiłem pewne doświadczenia/porównania właśnie w kontekście upmixów na wszystkich trzech kodekach. Z tego co pamiętam, bo było to już jakiś czas temu, każdy daje inny efekt. Z różnych przyczyn. Generalnie mogę powiedzieć, że najlepiej wypadają upmixowane ścieżki mulichannel, czyli 5.1, 7.1. Najsłabiej, te w stereo.
 
Do góry