Czy 8K w odwrocie ? Telewizor 8K nie przemawia do konsumentów, mówi Omdia.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
[FONT=&quot]Czy 8K w odwrocie ? Telewizor 8K nie przemawia do konsumentów, mówi Omdia.

m-8ktvfail.jpg

[/FONT]

[FONT=&quot]Firma badawcza Omdia ponownie obniżyła swoje prognozy dotyczące dostaw telewizorów 8K, ponieważ konsumenci pozostają sceptyczni co do korzyści, głównie z powodu niedostatku treści 8K i nieudanego marketingu.

YouTube oferuje niektóre treści 8K generowane przez użytkowników, ale wiodące usługi transmisji strumieniowej w ramach subskrypcji nie ogłosiły jeszcze planów 8K. Format płyty 8K również wydaje się mało prawdopodobny z kilku powodów . Producenci telewizorów próbowali sprzedawać telewizory 8K ze swoimi możliwościami skalowania i bardziej wydajnym przetwarzaniem wideo, ale konsumenci nie poddają się już tym argumentom i nie są gotowi płacić dodatkowo za telewizory 8K w przeciwieństwie do telewizorów premium 4K, które są coraz popularniejsze.

- „Telewizor 8K nie jest atrakcyjny dla konsumentów zgodnie z najnowszymi badaniami Omdia, które niedawno udostępniłem podczas pokazu NAB podczas mojej sesji poświęconej rzeczywistości wdrożeń UHD. Nasze ekskluzywne badania wykazały, że tylko 2,7 miliona gospodarstw domowych na całym świecie będzie miało Telewizja 8K do końca 2026 roku” — napisała Maria Rua Aguete, starszy dyrektor ds. badań w firmie Omdia.

SAMSUNG BYŁ JEDNĄ Z PIERWSZYCH DUŻYCH MAREK TELEWIZYJNYCH, KTÓRA WPROWADZIŁA NA RYNEK TELEWIZORY 8K. ZDJĘCIE: PŁASKIE PANELEHD​

Prognoza telewizji 8K ponownie obniżona

[/FONT]
[FONT=&quot] Omdia wielokrotnie obniżała swoją prognozę sprzedaży telewizorów 8K, ostatnio pod koniec 2021 r., kiedy została zrewidowana do 9 mln gospodarstw domowych z telewizorami 8K do 2025 r. Obecnie Omdia oczekuje, że tylko 2,7 mln gospodarstw domowych będzie posiadało telewizor 8K do końca 2026 r. – drastyczny spadek . Omnia zwróciła uwagę na następujące powody:[/FONT]
[FONT=&quot]- Bez przekonującego powodu, aby kupować telewizory 8K (dostępna jest bardzo mała zawartość natywna), marketing zawodzi, jeśli chodzi o liczby.
[/FONT]

[FONT=&quot]- Przesyłki (w 4 Q 21) były słabsze niż w 4Q20, a nawet w 1 Q 21
- Samsung sprzedał o 18% mniej telewizorów 8K niż rok wcześniej.[/FONT]

[FONT=&quot] -Chiny nie osiągną 8K w porównaniu z Ameryką Północną, a nawet Europą Zachodnią, pomimo
[/FONT]
[FONT=&quot]dużych rozmiarów zestawu. Presja cenowa jest zbyt wysoka.[/FONT]
[FONT=&quot]- Nie widzimy przekonującego zapotrzebowania rynku na dalszy rozwój usług 8K. Nawet w
[/FONT]
[FONT=&quot]Japonii, gdzie istnieje prawdziwy kanał 8K (z NHK), zainteresowanie było minimalne. W 2021 r.
[/FONT]
[FONT=&quot]telewizory 8K stanowiły zaledwie 0,15% wszystkich dostaw telewizorów, a w IV kwartale 2021 r.
[/FONT]
[FONT=&quot]dostarczono jedynie 95 500 telewizorów 8K. [/FONT]
[FONT=&quot] flatpanelshd

[/FONT]
 
Ostatnia edycja:
Do góry