Co na IFA 2015 ?

M.

hdtv.com.pl


Dni prasowe na IFA, co roku ograniczają się do konferencji wybranych producentów. Na podstawie tego, co udało się nam zobaczyć i usłyszeć drugiego i trzeciego września, możemy stwierdzić, najważniejsze trendy jakie prawdopodobnie będą dominować na tegorocznej wystawie to:


1) IoT – czyli Internet of Things, z producentami dążącymi, by co raz więcej urządzeń codziennego użytku było podłączonych do sieci; smartfony, telewizory, czy wszelkiego rodzaju odtwarzacze, zyskują towarzyszów w postaci m.in. kuchenek, lodówek, pralek, kosiarek, samochodów i innych urządzeń; w „internet rzeczy” wpisuje się także co raz częściej używane pojęcie smart home – czyli mocno okrojona wersja automatyki budynków, dostępna współcześnie praktycznie dla każdego; rozbudowane routery z centralkami telefonicznymi, czy możliwością podłączania domofonów, wtyczki prądowe mierzące i zarządzające przepływem prądu, termostaty, czy oświetlenie w połączeniu z komputerami, smartfonami, tabletami i telewizorami udostępniają co raz szersze możliwości sterowania i zarządzania gospodarstwem domowym;



2)
nasze zdrowie, o które jak się okazuje producenci elektroniki chcą zadbać bardziej niż my sami; opaski i pseudo zegarki mające wyczuwać puls, zliczać kroki i rejestrować różnego rodzaju ruchy dały początek m.in. czujnikom snu, wagom, ciśnieniomierzom i innym urządzeniom komunikującym się z różnego rodzaju aplikacjami;
3)
serwisowe chmury, które jakiś czas temu zaczęły od udostępniania możliwość przechowywania plików, a obecnie stają się dostawcami wszelkiego rodzaju rozrywki.



Wśród urządzeń AudioVideo, zwrócimy uwagę m.in. na:
- Wysokiej rozdzielczości, przenośne odtwarzacze audio
- Odtwarzacze Ultra HD Blu-Ray
- TV Oled
- TV LCD (w tym technologia Philips AmbiLux)
- Projektory kina domowego
- Smartfony i tablety
- Urządzenia wirtualnej rzeczywistości (w szczególności ‘Projekt Morfeusz’)
- Connected Cars – czyli podłączone samochody


Zapraszamy do śledzenia naszej relacji, gdzie w najbliższych dniach postaramy się dokładnie zwiedzić poszczególne hale, by przedstawić więcej informacji na temat wybranych produktów.
 
Do góry