Canon HF100 opinie

arok

New member
Witam!!!
Jestem zupwlnie nowy na forum a jednoczesnie chce zaznaczyc, ze jestem amatorem w kamerach. Przymierzam sie do zakupu kamery Canon HF100, a jednoczesnie rozwarzam zakup HF10. Obie kamery sa nowe i oferuja FullHD. Czy moze mi ktos powiedziec jak wyglada sprawa robienia filmow, a pozniej zrzucania ich na kompa. Przeanalizowalem kilka kamer. Na poczatku zdecydowany bylem na gz hd7, pozniej hg10 ale podobno sa problemy programowe do pozniejszej obrobki. Dlatego teraz skupilem sie na hf100, ale do konca nie wiem czy film bedzie sie ciął. Czy to ze HF100 nie ma wbudowanej pamieci ma jakis wplyw na koncowy efekt. Czy wystepuja jakies ciecia i w jki sposob tego mozna uniknąc? Z gory serdecznie dziekuje za wszelkie informacje :)
 

viValdi

New member
Bez reklam
Po pierwsze kamery z dyskiem i kamery na kartę zapisują w tym samym formacie AVCHD (oprócz JVC które zapisują w zupełnie innym formacie TOD).
Zatem skupiając się na kamerach AVCHD trudność obróbki jest dokłanie taka sama dla dysku jaki i dla karty.

Problemy z obróbką materiału TOD są innej natury niż dla materiału AVCHD.

Jeśli w obszarze HD chcesz mieć najmniejsze problemy z obróbką filmu (od strony technicznej) to radzę zrefokusować się (ładne słówko :mrgreen: w kierunku kamer na taśmę miniDV.
 

emigrant

Member
Ja też kupuję HF10 albo HF100. Takie jest ryzyko HF10, że ma wbudowane 16GB flasha i jak ten flash padnie to czy to nie wpłynie na poprawne działanie kamery albo w ogóle uniemożliwienie kamerowania. W HF100 masz tylko slot na SD karty, więc jak nawet padnie karta to wyjmujesz i wkładasz nową dobrą.