Bravia A80J problem z pojawiającym się bandingiem

skazimierczak

New member
Witam,

Może ktoś doradzi co z tym klopsem. Mam dziwny problem z moim Oledem. TV działał 22 miesiące bez najmniejszego problemu i byłem bardzo z niego zadowolony.

20 października po włączeniu telewizora po prawej stronie ekranu miałem mega gruby czarny pionowy pas, taki rozmazany. Spanikowałem, uruchomiłem odświeżanie ekranu i po godzinie wszystko było ok, obraz czysty. Przełączyłem TV do oddzielnego gniazda elektrycznego bo wcześniej był podłączony do jednego źródła razem z konsolami PS5, XSX, ładowarkami do padów PDP, routerem, modemem i lampką.

5.11 robiłem porządek w kablach, wymieniłem listwy i zabrakło mi miejsca na jedną z ładowarek PDP i podłączyłem ją do tego samego gniazdka co TV. Wieczorem włączyłem TV i co widzę? pionowe, ukośne i poziome pasy! Odłączyłem ładowarkę, uruchomiłem czyszczenie ekranu i znowu wszystko wróciło do normy. Dodam jeszcze, że za każdym razem jak to się działo to wcześniej działała aplikacja TVP VOD i ona ma taki mankament, że nie zawsze prosi o zamknięcie, tylko wychodzi i działa w tle. NIe mam pojęcia o co w tym chodzi. Czy matryca pada, elektronika? A może to jest wina aplikacji albo tej ładowarki do padów? TV jest jeszcze na gwarancji do stycznia.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Tak coś z matrycą.
Ale jak masz na gwarancji to sprawa będzie załatwiona bez problemu.
 

skazimierczak

New member
Tak coś z matrycą.
Ale jak masz na gwarancji to sprawa będzie załatwiona bez problemu.
Dzięki za odpowiedź. Szkoda, że nie zrobiłem żadnych zdjęć. Zrobiłem reset do ustawień fabrycznych, nic nie podłączam do tego gniazda co TV i póki co jest wszystko dobrze. Ale na wszelki wypadek może napiszę do serwisu SONY.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Jeśli zadziałało to nie dzwoń , ale pilnuj przed samym końcem gwarancji zgłoś dopiero.
 

skazimierczak

New member
Jeśli zadziałało to nie dzwoń , ale pilnuj przed samym końcem gwarancji zgłoś dopiero.
Zrobiłem jeszcze test. Podłączyłem tą ładowarkę do padów do gniazda z TV. Włączyłem telewizor i od razu zauważyłem, że menu działa wolnie, ma taki stutter. Odłączyłem, restart TV i wszystko działa płynnie. Ładowarka idzie do kosza. Co do gwarancji to mam wg daty kupna do 26.01.2025, weryfikator na stronie SONY pokazuje mi, że wygasa w listopadzie 2025 i mam wykupione przedłużenie gwarancji o rok w media expert, ale nie wiem na ile można ufać tej formie gwarancji. Będę pilnował i w razie co dam update. Nie zgłaszałem naprawy, ale napisałem do pomocy technicznej SONY o poradę.
 
Do góry