Apple wciąż jest z rekordem: ten właśnie zamknięty to najlepszy drugi kwartał w swojej historii.
Drugi kwartał zamknął się 97,278 miliardami przychodów. Usługi wzrosły dramatycznie (+17,28%), podczas gdy komputery Mac odnotowały siódmy z rzędu kwartał rekordowego wzrostu. Niewielkie zmiany dla iPada.
Kolejny bajeczny kwartalny raport Apple: drugi kwartał fiskalny 2022 roku – amerykańska firma zamyka rok fiskalny we wrześniu – zamknął się przychodami w wysokości 97,278 miliardów dolarów, co czyni ten kwartał najlepszym drugim kwartałem roku. .
Przychody obu makroobszarów składających się na bilans Apple wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku: obszar produktów wygenerował przychody w wysokości 77,457 mld dolarów (+6,57% w ujęciu rocznym), natomiast obszar usług wygenerował przychody w wysokości 19,821 mld dolarów (+ 17,28%) .
Fly the services dział: Apple ogłosił, że osiągnął nowy rekord wszech czasów, wynoszący 825 milionów subskrybentów co najmniej jednej ze swoich płatnych usług.
Bardzo dobry iPhone, rekordowy siódmy kwartał dla Maców, ale lekki spadek dla iPada
Jeśli chodzi o dywizję produktową, to iPhone ma duży głos: przychody z zakresu smartfonów osiągnęły wartość 50,570 mld dolarów (+5,49% w porównaniu do II kwartału 2021 r.).
Oczywiście dane iPhone'a SE 2022 i nowego zielonego wariantu iPhone'a 13 i iPhone'a 13 Pro nie są jeszcze uwzględnione w danych tego kwartalnika.
Apple planuje sprzedawać iPhone’y z miesięcznym abonamentem
Uderzające są jednak wyniki komercyjne komputerów Mac: drugi kwartał 2022 r. zamknął się nowym rekordem (10,435 mld dolarów przychodów, co stanowi wzrost o 14,65% w porównaniu z drugim kwartałem 2021 r.).
To siódmy z rzędu rekordowy kwartał. W praktyce każdy kwartał od czwartego kwartału fiskalnego 2020 do chwili obecnej kończył się rekordowymi przychodami dla komputerów Mac . Ponownie, monitory Mac Studio i Studio Display nadal się nie liczą.
Silnie rozwija się również dział Wearables, Home and Accessories, w tym produkty takie jak AirPods i Apple Watch: przychody w wysokości 8806 miliardów dolarów (+12,38%). Jedyny słaby punkt kwartalnika Apple dotyczy iPada : tablety to jedyny produkt, który odnotował spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (7,646 mld dolarów przychodu, -2,06%). Tim Cook przypisał ten spadek „ bardzo poważnym problemom z podażą ”.
Mac Studio z M1 Ultra: najszybszy komputer Apple w Twoim plecaku
Problemy z dostawami są największym zmartwieniem Apple w perspektywie kolejnego kwartału: poważne blokady, które nakładają Chiny, próbując przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19, mogą wpłynąć na sprzedaż w nadchodzących miesiącach.
dday

Przychody obu makroobszarów składających się na bilans Apple wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku: obszar produktów wygenerował przychody w wysokości 77,457 mld dolarów (+6,57% w ujęciu rocznym), natomiast obszar usług wygenerował przychody w wysokości 19,821 mld dolarów (+ 17,28%) .
Fly the services dział: Apple ogłosił, że osiągnął nowy rekord wszech czasów, wynoszący 825 milionów subskrybentów co najmniej jednej ze swoich płatnych usług.
Bardzo dobry iPhone, rekordowy siódmy kwartał dla Maców, ale lekki spadek dla iPada
Jeśli chodzi o dywizję produktową, to iPhone ma duży głos: przychody z zakresu smartfonów osiągnęły wartość 50,570 mld dolarów (+5,49% w porównaniu do II kwartału 2021 r.).
Oczywiście dane iPhone'a SE 2022 i nowego zielonego wariantu iPhone'a 13 i iPhone'a 13 Pro nie są jeszcze uwzględnione w danych tego kwartalnika.

Apple planuje sprzedawać iPhone’y z miesięcznym abonamentem
Uderzające są jednak wyniki komercyjne komputerów Mac: drugi kwartał 2022 r. zamknął się nowym rekordem (10,435 mld dolarów przychodów, co stanowi wzrost o 14,65% w porównaniu z drugim kwartałem 2021 r.).
To siódmy z rzędu rekordowy kwartał. W praktyce każdy kwartał od czwartego kwartału fiskalnego 2020 do chwili obecnej kończył się rekordowymi przychodami dla komputerów Mac . Ponownie, monitory Mac Studio i Studio Display nadal się nie liczą.
Silnie rozwija się również dział Wearables, Home and Accessories, w tym produkty takie jak AirPods i Apple Watch: przychody w wysokości 8806 miliardów dolarów (+12,38%). Jedyny słaby punkt kwartalnika Apple dotyczy iPada : tablety to jedyny produkt, który odnotował spadek w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (7,646 mld dolarów przychodu, -2,06%). Tim Cook przypisał ten spadek „ bardzo poważnym problemom z podażą ”.

Mac Studio z M1 Ultra: najszybszy komputer Apple w Twoim plecaku
Problemy z dostawami są największym zmartwieniem Apple w perspektywie kolejnego kwartału: poważne blokady, które nakładają Chiny, próbując przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19, mogą wpłynąć na sprzedaż w nadchodzących miesiącach.
dday