Amplituner czy wzmacniacz (będzie długo)

Michoo_82

New member
Witam, to chyba będzie odpowiednie miejsce, aby zadać pytanie i nie wdepnąć po raz trzeci 😉

Rozglądam się za amplitunerem. Dlaczego za tym sprzętem? Ponieważ nie znam się na tyle, a wydaje się być uniwersalnym rozwiązaniem dla moich potrzeb, a nie potrafię się przekonać (chociaż nie korzystałem) do wzmacniaczy. Dlaczego zatem pytam? Bo już dwa razy wtopiłem z ampli właśnie, na szczęście z mocno budżetowym, więc strata niewielka, ale jak radości korzystania nie było, tak nie ma.

Kilka lat temu (będzie z osiem) zakupiłem zestaw kolumn (4 + centralny) od Sony (SS-F4000P). Wiem, szału zestaw nie robi, ale skoro już jest i stoi od lat zbiera tylko kurz, a używany był może ze 20-30 godzin łącznie…
Preferencje mam raczej muzyczne niż filmowe, dla statystyki przyjmę 80/20. Problemem jest również sensowne nagłośnienie mojego pokoju… a właściwie znalezienie kompromisu, ponieważ układ pomieszczenia nie jest jednolity, a do tego posiada skosy dachowe z dwóch stron. Jak problematyczny to układ zdążyłem się przekonać.
Mam nadzieję, że prosty rzut na pomieszczenie pozwoli się w tym trochę rozeznać… z braku odpowiednich narzędzi posłużyłem się gaśnicami jako rozmieszczenie kolumn 😉 (niestety nie mogę wkleić obrazka ani linka)

I teraz tak; zależy mi na odpowiednim nagłośnieniu tego metrażu (~45m2), przy czym zdaję sobie sprawę z ograniczeń na lewej satelicie. Ogarnięcie całości jest fizycznie niemożliwe, ale jak wspomniałem, na potrzeby muzyczne i filmowe jestem w stanie pójść na kompromis dając możliwie dużo na część pokoju pomiędzy TV a biurkiem.