seksista napisał:
Serwis po 14 dniowych testach stwierdził zużycie matrycy i wysłał do producenta o wymianę plazmy z powodu nie opłacalnej naprawy. Odpowiedz jest pozytywna tylko że nie mają plazm na magazynie i zaproponowali mi wymianę na LCD, mnie LCD nie interesuje więc odmówiłem i kazano czekać na plazmę. Do jakiego czasu muszą wymienić plazmę i jaki model by mógł być brany pod uwagę, a jeśli nie zgodzę się na wymianę i zażądam zwrotu gotówki czy jest możliwość wygrania.
Masz prawo żądać modelu o niegorszych parametrach, z tymi samymi funkcjami. Ceny spadły, więc mogą Ci dać całkiem wypasiony sprzęt.
Dostaniesz pewnie odpowiednik cenowy jak Twój kosztował kiedyś np 4000zł to dadzą Ci coś co kosztuje teraz max 4000zł lub też model który zastąpił Twoją plazmę.
Czas oczekiwania powinieneś mieć podany w gwarancji.W rzeczywistości możesz czekać bardzo długo, zależy to tylko od ich dobre woli. Mi TV LCD wymienili kiedyś po 2 tyg - więc nie jest tak źle.
Nie masz prawa żądać gotówki, mogą Ci wymieniać TV do usranej śmierci, chyba, że masz inaczej zapisane w gwarancji, w co mocno wątpię.
SCOTI napisał:
Z jednej strony to masz fajnie bo będziesz miał nową plazmę i znowu 2 lata gwarancji, lecz z drugiej strony pewnie trochę to potrwa zanim ją otrzymasz. Informuj na bieżąco co się dzieje ponieważ jestem ciekawy jak LG traktuje klientów gdy występują problemy ze sprzętem.
Nigdzie w polskiem prawie nie jest powiedziane, że sprzęt który się dostaje w wymianie gwarancyjnej ma liczoną od nowa gwarancję. Firmy podchodzą do tego bnardzo różnie, niektóre tylko przedłużają gwarancję na nowy sprzęt o czas który sprzęt spędził w serwisie. Tak robi LG z nagrywarkami, wcale bym się nie zdziwił gdyby tak postępowali również w przypadku TV.
Gdyby kolega zareklamował TV na podstawie "Niezgodności towaru z umową" to na wymieniony sprzęt otrzymałby od nowa 2 lata, ale nie gwarancji a rękojmi.
Pozdrawiam