Witam, wyszła właśnie wersja na ps3. Jako że tematu nie zauważyłem postanowiłem go założyć, gra bardzo dobra. Opisze tym samym wrażenia z obcowania przy tym tytule, większość wrażeń odnośnie grafiki rzecz jasna.
Gra kosztuje 69zł na psn a to uważam w sumie kradzież na cryteku patrząc na ceny innych gier, owszem może być argument że gra na PC ukazała się lata temu ale jednak na PS3 jest to nowość i powiedział bym że graficzna supremacja na tej konsoli. Byłem niezmiernie ciekawy jak konsolowy crysis wypadnie w bezpośrednim starciu z ver PC, przecież kilka lat temu Crytek zapewniał że nie ma możliwości by nawet crysis został przeniesiony ze względu na słaby sprzęt. Dziś crysis na konsole jest rzeczywistością, mało tego gra wygląda FENOMENALNIE JAK NA KONSOLE o możliwości gpu RSX czyli okrojonym 7800gtx. Widać wizja pieniędzy zmusiła Crytek do rzetelnej pracy, jak się chce to można widać wiele. Co do samej gry waży prawie że 4 GB, szkoda że nie wydali wersji pudełkowej ale cóż, pozostaje gra w "chmurze" i taką kopią musimy się zadowolić. Pora na g właściwą, po jej odpaleniu widać że gameplay został dostosowany idealnie pod pada, nie długo trzeba by się przyzwyczaić, od razu też polecam grę na czwartym lub nawet piątym poziomie trudności gdyż inaczej jest za łatwo i nie trzeba używać strategi na walkę z żołnierzami
Co do rzeczy najważniejszej w przypadku tej gry, grafiki... hmm oczekiwałem ze ujrzę coś na kształt odpowiednika low detali na PC ale efekt końcowy subiektywnie przebija znacznie w odbiorze Crisis na PC przy high choć obiektywnie są tu i tu widać uproszczenia i o nich zaraz powiem. Powiem wpierw co jest i co robi wrażenie. Przede wszystkim płynność, gra działa płynnie jak na standard crysisa a zwłaszcza części 2 która na ps3 wręcz raczkowała w 20 fps. Tu jest średnio około 26=30 i też nie ma tego wrażenia rozmazanego obrazu jak w 2jce, pewnie rozdziała większa choć gdy przełączyłem na 1080p jak by trochę fps zmalało ( choć wciąż jest dużo płynniej aniżeli w crysis2 ns ps2). Wrażenie robi fakt że jest fizyka zniszczenia, nawet drzewa można kosić co na PC trzeba było używać DX10 lub specjalnych modów na dx9 do very high... co dalej, jest bump mapping na ziemi symulujący wystające kamienie, znowu opcja very high dx10/dx9very high, jest SAO symulujące nawet promienie światła, znowu opcja dx10, jest też nowe oświetlenie czasem niby robi większe wrażenie aniżeli high na PC. Wpierw gdy grę odpaliłem na nieskalibrowanym trybie w lcd to była załamka, na ustawieniu kalibracyjnym SUPER. Ta gra ma bardzo dużo żywych i posaturowanych kolorów w odcieniach bardzo trudnych do zobaczenia na przeciętnych a zwłaszcza nie skalibrowanych LCD. Tam gdzie powinien być jasny pomarańcz od słońca na skałach bez kalibracji była sama biel, rujnuje to cały efekt grafiki i oświetlenia, wygląda wtedy jak wyblakła gra a to jest jednak winą tv. Na pdp czy skalibrowanym lcd jest za to SUPER.
Subtelne pomarańcze na skałach i drzewach zamieniają się w biel na słabych lcd
Będzie to więc wyglądało tak jak na obrazku poniżej. Płacz i zgryzota lcd w trybie dynamiczny a i jeszcze ostrość wyśrubowana... na crt gry tak słabo nie wyglądały.
http://img13.imageshost***/img/2011/10/05/image_4e8b7eb32815b.jpg
http://img13.imageshost***/img/2011/10/05/image_4e8b7f3892862.jpg
Z detali co jeszcze... nawet samej roślinności jest dużo choć nie aż tak dużo jak na pc, myślałem że będzie jej mniej , co wiec wypada wyraźnie gorzej i co zauważyłem ? Na pewno tekstury tu i ówdzie poszły pod kompresje w stosunku do PC (np tekstury żołnierzy, nie ma też shaderu skóry który na PC po prostu zrywa beret), najbardziej zauważyłem rozmazany księżyc ale reszta na standardy ps3 no na prawdę nie mam się co przyczepić, ps3 ma 512 MB jako całość, dla crysisa samo tyle na karcie graficznej to za mało na dx10.. gdy weźmiesz pod uwagę skale gry i detalizację przestrzeni jaką silnik generuje na ps3 jest mega dobrze. Co jeszcze... woda, wygląda GENIALNIE choć na pewno do pc na VH się nie podskoczy bo jest 2D, tzn nie ma wyraźnych fal 3d oceanu ale też źle nie jest bo ver 2d wykorzystuje genialnie dobry shader Również cienie wydają są na pewno słabszej rozdzielczości w stosunku do PC ale tu już zaskoczenia być nie może, trochę większy POPup niż na PC również (tak samo drzewa w dalekiej przestrzenni przechodzą w standard z psx1, sama bitmapa ). Całość jak na konsole wygląda jednak absolutnie fenomenalnie gdy siedzisz 3 metry od 42 cali, jeśli nie jesteś maniakiem z PC który zobaczy że tu czy tam nie ma takiej rozdzielczości cieni, tekstur itp i zajmiesz się samą grę to content na standard ps3 jest super. Aż dziw bierze co można z tak starego sprzętu wyciągnąć, crysis w jakości która przebija dopiero wyraźnie tą konsolową wymaga dużej detalizacji dx10 i specjalnych modów a na to wciąż wiele osób nie ma kompa.
Zakończyć trzeba więc stwierdzeniem, jest super choć na pewno uczciwie trzeba przyznać że do PC nie podskoczy w ogólnej jakości, tam gdy wymajstrujesz modami grę całość wygląda wręcz foto realistycznie, bądźmy jednak realistami i oceńmy content w stosunku do możliwości konsoli Tu jest bardzo dobrze, gra jest znacznie lepsza od crysisa2 i aż jest wrażenie takie że te gry robiły zupełnie inne firmy Duże przestrzenie można eksplorować w crysisie 2 nie było z tym tak fajnie.
Polecam więc zaznajomienie się z grą posiadaczom ps3 jeśli ktoś lubi klimaty far cry/dzungle czy też film predator
Ja się nie zawiodłem na knowersji, byłem bardzo ciekawy jak to z crysisem 1 wyjdzie na konsoli bo druga część była moim zdaniem bardzo słaba, słaba rozdziałka, slaby fps, bardzo słaba grywalność. Jedynka jest po prostu lepsza.
Moje oceny:
Crysis 2 PC- 7.0 i to za grafikę w dx11, za samą grywalność 5/10
Crysis 2 PS3- 5.5, dobra grafika na standard ps3 ale zrujnowana całość przez fps
Crysis 1 PC- 9.0, bardzo dobra grafika, super grywalność na poziomie delta przez kombinowanie w terenie, większość sytuacji można przejść na kilka sposobów. Taka sobie historia ale za to wydana w iście filmowym stylu.
Crysis 1 PS3- 9.5, Plusy te same co na PC plus braku problemów odnoszących się do płynności animacji.
2 godzinny gameplay na konsoli:
http://www.youtube.com/watch?v=yOMUHkqR6QY&feature=related
Trochę crysisowych widoków
Wpierw 2 screeny z crysisa PC przy ustawieniach low, wiele osób (nie wiem dlaczego) pisze że konsolowa ver wygląda jak te detale, czy widzieli gre na crt czy też odnoszą się do jakiś starych zdj. alpha crysisa na konsoli, nie wiem. Może piszą tak ze złości, ja to potraktuje jednak obiektywnie i pokaże też faktyczny wygląd low detali w crysis 1 na pc, a potem zaś na konsoli by pokazać jak dobrą robotę zrobił crytek, bo moim zdaniem JAKO CAŁOŚĆ to wygląda dużo lepiej niż te low detale i subiektywnie przez oświetlenie nawet lepiej niż high.
LOW DETAIL SETTINGS
Poniżej crysis na średnich
Medium details
Poniżej już konsole. Na moje oko jest DUŻO LEPIEJ NIŻ LOW DETALE a nawet średnie, jak to się usiłują nam wmówić posiadacze samych PC mówiący że konsolowy crysis chodzi na low detalach. Moim zdaniem crysis na konsoli jest warte tych pieniedzy a na żywo jak gram na tv to jeszcze lepiej wygląda. Trzeba tylko mieć dobry tv bo na badziewnym LCD z rozkalibrowanymi kolorami to może i racja ze wygląda kiepsko
Poniżej już konsola
Ponizej jak to wygląda na PC, przy samych "tylko" High, na moje oko oświetlenie na konsoli jest lepsze, na PC natomiast większa ilość roślinności. Subiektywnie jednak przez te oświetlenie konsola podoba mi się bardziej.
Poniżej jak podobna scena wygląda na PC, w oczy od razu rzuca się gorsza kolorystyka którą dopiero mody usprawniają.
Poniżej konsola
woda 2d na konsoli, wciąż jednak robi wrażenie
Poniżej dobrze widać doskonale różnice PC vs konsola. W oświetleniu konsola wygrywa, więcej roślinności i detalizacji w geometri na PC jednak oświetlenie rujnuje efekt zupełnie i konsola subiektywnie tak jak się patrzy wygląda dużo lepiej. Jak grałem w wersje PC to musiałem modować grę dodatkowymi usprawniaczami grafiki by poprawić te miękkie oświetlenie, na konsoli jest to za darmo a i jeszcze FPS w miarę dobry
Poniżej natomiast słaba strona konsolowego crysis, tekstury, to była jednak rzecz wiadoma
A poniżej jeszcze raz, lepsze oświetlenie ver na konsole w porównaniu do zwykłego, nie modowanego crysis
Poniżej zdj. zmodowanego Crysis1, dopiero zmodowanie na ultra high detale poazuje że PC wciąż wiedzie prym ale jak widać na podstawie zdj. powyżej w stosunku do samego nie zmodowanego crysis jest bardzo dobrze
Crysis PC na modach, większość to Maximum Immersion mod, niektóre z dodatkiem enbseries.
Gra kosztuje 69zł na psn a to uważam w sumie kradzież na cryteku patrząc na ceny innych gier, owszem może być argument że gra na PC ukazała się lata temu ale jednak na PS3 jest to nowość i powiedział bym że graficzna supremacja na tej konsoli. Byłem niezmiernie ciekawy jak konsolowy crysis wypadnie w bezpośrednim starciu z ver PC, przecież kilka lat temu Crytek zapewniał że nie ma możliwości by nawet crysis został przeniesiony ze względu na słaby sprzęt. Dziś crysis na konsole jest rzeczywistością, mało tego gra wygląda FENOMENALNIE JAK NA KONSOLE o możliwości gpu RSX czyli okrojonym 7800gtx. Widać wizja pieniędzy zmusiła Crytek do rzetelnej pracy, jak się chce to można widać wiele. Co do samej gry waży prawie że 4 GB, szkoda że nie wydali wersji pudełkowej ale cóż, pozostaje gra w "chmurze" i taką kopią musimy się zadowolić. Pora na g właściwą, po jej odpaleniu widać że gameplay został dostosowany idealnie pod pada, nie długo trzeba by się przyzwyczaić, od razu też polecam grę na czwartym lub nawet piątym poziomie trudności gdyż inaczej jest za łatwo i nie trzeba używać strategi na walkę z żołnierzami
Co do rzeczy najważniejszej w przypadku tej gry, grafiki... hmm oczekiwałem ze ujrzę coś na kształt odpowiednika low detali na PC ale efekt końcowy subiektywnie przebija znacznie w odbiorze Crisis na PC przy high choć obiektywnie są tu i tu widać uproszczenia i o nich zaraz powiem. Powiem wpierw co jest i co robi wrażenie. Przede wszystkim płynność, gra działa płynnie jak na standard crysisa a zwłaszcza części 2 która na ps3 wręcz raczkowała w 20 fps. Tu jest średnio około 26=30 i też nie ma tego wrażenia rozmazanego obrazu jak w 2jce, pewnie rozdziała większa choć gdy przełączyłem na 1080p jak by trochę fps zmalało ( choć wciąż jest dużo płynniej aniżeli w crysis2 ns ps2). Wrażenie robi fakt że jest fizyka zniszczenia, nawet drzewa można kosić co na PC trzeba było używać DX10 lub specjalnych modów na dx9 do very high... co dalej, jest bump mapping na ziemi symulujący wystające kamienie, znowu opcja very high dx10/dx9very high, jest SAO symulujące nawet promienie światła, znowu opcja dx10, jest też nowe oświetlenie czasem niby robi większe wrażenie aniżeli high na PC. Wpierw gdy grę odpaliłem na nieskalibrowanym trybie w lcd to była załamka, na ustawieniu kalibracyjnym SUPER. Ta gra ma bardzo dużo żywych i posaturowanych kolorów w odcieniach bardzo trudnych do zobaczenia na przeciętnych a zwłaszcza nie skalibrowanych LCD. Tam gdzie powinien być jasny pomarańcz od słońca na skałach bez kalibracji była sama biel, rujnuje to cały efekt grafiki i oświetlenia, wygląda wtedy jak wyblakła gra a to jest jednak winą tv. Na pdp czy skalibrowanym lcd jest za to SUPER.
Subtelne pomarańcze na skałach i drzewach zamieniają się w biel na słabych lcd
Będzie to więc wyglądało tak jak na obrazku poniżej. Płacz i zgryzota lcd w trybie dynamiczny a i jeszcze ostrość wyśrubowana... na crt gry tak słabo nie wyglądały.
http://img13.imageshost***/img/2011/10/05/image_4e8b7eb32815b.jpg
http://img13.imageshost***/img/2011/10/05/image_4e8b7f3892862.jpg
Z detali co jeszcze... nawet samej roślinności jest dużo choć nie aż tak dużo jak na pc, myślałem że będzie jej mniej , co wiec wypada wyraźnie gorzej i co zauważyłem ? Na pewno tekstury tu i ówdzie poszły pod kompresje w stosunku do PC (np tekstury żołnierzy, nie ma też shaderu skóry który na PC po prostu zrywa beret), najbardziej zauważyłem rozmazany księżyc ale reszta na standardy ps3 no na prawdę nie mam się co przyczepić, ps3 ma 512 MB jako całość, dla crysisa samo tyle na karcie graficznej to za mało na dx10.. gdy weźmiesz pod uwagę skale gry i detalizację przestrzeni jaką silnik generuje na ps3 jest mega dobrze. Co jeszcze... woda, wygląda GENIALNIE choć na pewno do pc na VH się nie podskoczy bo jest 2D, tzn nie ma wyraźnych fal 3d oceanu ale też źle nie jest bo ver 2d wykorzystuje genialnie dobry shader Również cienie wydają są na pewno słabszej rozdzielczości w stosunku do PC ale tu już zaskoczenia być nie może, trochę większy POPup niż na PC również (tak samo drzewa w dalekiej przestrzenni przechodzą w standard z psx1, sama bitmapa ). Całość jak na konsole wygląda jednak absolutnie fenomenalnie gdy siedzisz 3 metry od 42 cali, jeśli nie jesteś maniakiem z PC który zobaczy że tu czy tam nie ma takiej rozdzielczości cieni, tekstur itp i zajmiesz się samą grę to content na standard ps3 jest super. Aż dziw bierze co można z tak starego sprzętu wyciągnąć, crysis w jakości która przebija dopiero wyraźnie tą konsolową wymaga dużej detalizacji dx10 i specjalnych modów a na to wciąż wiele osób nie ma kompa.
Zakończyć trzeba więc stwierdzeniem, jest super choć na pewno uczciwie trzeba przyznać że do PC nie podskoczy w ogólnej jakości, tam gdy wymajstrujesz modami grę całość wygląda wręcz foto realistycznie, bądźmy jednak realistami i oceńmy content w stosunku do możliwości konsoli Tu jest bardzo dobrze, gra jest znacznie lepsza od crysisa2 i aż jest wrażenie takie że te gry robiły zupełnie inne firmy Duże przestrzenie można eksplorować w crysisie 2 nie było z tym tak fajnie.
Polecam więc zaznajomienie się z grą posiadaczom ps3 jeśli ktoś lubi klimaty far cry/dzungle czy też film predator
Ja się nie zawiodłem na knowersji, byłem bardzo ciekawy jak to z crysisem 1 wyjdzie na konsoli bo druga część była moim zdaniem bardzo słaba, słaba rozdziałka, slaby fps, bardzo słaba grywalność. Jedynka jest po prostu lepsza.
Moje oceny:
Crysis 2 PC- 7.0 i to za grafikę w dx11, za samą grywalność 5/10
Crysis 2 PS3- 5.5, dobra grafika na standard ps3 ale zrujnowana całość przez fps
Crysis 1 PC- 9.0, bardzo dobra grafika, super grywalność na poziomie delta przez kombinowanie w terenie, większość sytuacji można przejść na kilka sposobów. Taka sobie historia ale za to wydana w iście filmowym stylu.
Crysis 1 PS3- 9.5, Plusy te same co na PC plus braku problemów odnoszących się do płynności animacji.
2 godzinny gameplay na konsoli:
http://www.youtube.com/watch?v=yOMUHkqR6QY&feature=related
Trochę crysisowych widoków
Wpierw 2 screeny z crysisa PC przy ustawieniach low, wiele osób (nie wiem dlaczego) pisze że konsolowa ver wygląda jak te detale, czy widzieli gre na crt czy też odnoszą się do jakiś starych zdj. alpha crysisa na konsoli, nie wiem. Może piszą tak ze złości, ja to potraktuje jednak obiektywnie i pokaże też faktyczny wygląd low detali w crysis 1 na pc, a potem zaś na konsoli by pokazać jak dobrą robotę zrobił crytek, bo moim zdaniem JAKO CAŁOŚĆ to wygląda dużo lepiej niż te low detale i subiektywnie przez oświetlenie nawet lepiej niż high.
LOW DETAIL SETTINGS
Poniżej crysis na średnich
Medium details
Poniżej już konsole. Na moje oko jest DUŻO LEPIEJ NIŻ LOW DETALE a nawet średnie, jak to się usiłują nam wmówić posiadacze samych PC mówiący że konsolowy crysis chodzi na low detalach. Moim zdaniem crysis na konsoli jest warte tych pieniedzy a na żywo jak gram na tv to jeszcze lepiej wygląda. Trzeba tylko mieć dobry tv bo na badziewnym LCD z rozkalibrowanymi kolorami to może i racja ze wygląda kiepsko
Poniżej już konsola
Ponizej jak to wygląda na PC, przy samych "tylko" High, na moje oko oświetlenie na konsoli jest lepsze, na PC natomiast większa ilość roślinności. Subiektywnie jednak przez te oświetlenie konsola podoba mi się bardziej.
Poniżej jak podobna scena wygląda na PC, w oczy od razu rzuca się gorsza kolorystyka którą dopiero mody usprawniają.
Poniżej konsola
woda 2d na konsoli, wciąż jednak robi wrażenie
Poniżej dobrze widać doskonale różnice PC vs konsola. W oświetleniu konsola wygrywa, więcej roślinności i detalizacji w geometri na PC jednak oświetlenie rujnuje efekt zupełnie i konsola subiektywnie tak jak się patrzy wygląda dużo lepiej. Jak grałem w wersje PC to musiałem modować grę dodatkowymi usprawniaczami grafiki by poprawić te miękkie oświetlenie, na konsoli jest to za darmo a i jeszcze FPS w miarę dobry
Poniżej natomiast słaba strona konsolowego crysis, tekstury, to była jednak rzecz wiadoma
A poniżej jeszcze raz, lepsze oświetlenie ver na konsole w porównaniu do zwykłego, nie modowanego crysis
Poniżej zdj. zmodowanego Crysis1, dopiero zmodowanie na ultra high detale poazuje że PC wciąż wiedzie prym ale jak widać na podstawie zdj. powyżej w stosunku do samego nie zmodowanego crysis jest bardzo dobrze
Crysis PC na modach, większość to Maximum Immersion mod, niektóre z dodatkiem enbseries.
Ostatnia edycja: