Philips PUS8535 - ustawienia obrazu.

biedronka1

New member
Cześć wszystkim,



Kupiłem niedawno telewizor PHILIPS 70PUS8535/12 i niestety nie był to udany zakup. Jasny obraz 1080p czy 4K jest dobry. Niestety problemem jest obraz w ciemnych sceneriach i bardziej złożonych grach na konsoli Xbox One. Wygląda fatalnie. Używałem już wszystkich opcji w TV, wyłączałem wszelkie polepszacze. Nic nie pomaga i zaczynam się poddawać. Problemy występują na wszystkich źródłach. Najmniejszy kłopot jest na TV SAT - Evobox PVR od CP, gorzej radzi sobie Netflix czy YouTube, najgorzej Player, Ipla czy Canal+. Jednakże problem występuje na wszystkich źródłach. Na czym polega?


Wszystko co ciemne na ekranie staje się plamą. Nie ma palety odcieni czerni czy szarości - kolor nie przechodzi płynnie. Na ekranie powstają plamy (artefakty?). O ile na poprzednim TCLu bywało różnie jeśli chodzi o treści słabszej jakości to nie było takiego dramatu jak tutaj. Już pokazuję na czym polega problem:



Netflix:



YouTube materiał promocyjny w 4K HDR:



Player film w najwyższej jakości:



Tak jest na wszystkich programach, treściach i obrazach. Ciemne włosy postaci, ubrania, wnętrza itp. To najczęściej jednokolorowe ciemne plamy lub też zlepek plam.

Czy jest w tym TV jakaś możliwość naprawy tego? Najgorsze jest to że zakupiłem to w taki sposób iż nie mam możliwości oddania TV i zakupu czegoś innego.

Będę wdzięczny za pomoc
 

biedronka1

New member
Telewizor przyjechał do mnie we wtorek 29.09 a kupiony był 25.09. Zarejestrowałem go w promocji 30 dniowej z opcją zwrotu ale... Nie doczytałem w regulaminie promocji że TV musi być kupiony za gotówkę lub płatnością kartą - ja tymczasem zupełnie bez sensu skusiłem się na odroczone raty 0%, co według regulaminu promocji philipsa mnie eliminuje z możliwości oddania sprzętu. Do dzisiaj nie przyszło na maila potwierdzenie weryfikacyjne zarejestrowania w promocji.



Ogólnie jestem w kropce. Żonglowanie tymi ustawieniami w TV już mnie przestało bawić. Znalazłem jedno ustawienie które eliminuje częściowo problemy. Jednak obraz pozostawia wiele do życzenia. TV miał sprawiać radość i poprawić komfort korzystania z serwisów VOD a stał się źródłem frustracji, irytacji i zwyczajnie jestem już zrezygnowany. Zaczynam już się liczyć ze stratą ponad 4500zł, chyba że sprzedam go ze stratą komuś kto poradzi sobie z opanowaniem sytuacji.



Przeglądam też opinie na ceneo czy w sklepach na temat tego ekranu i ludzie rozpływają się nad tym jak świetny daje obraz. Może mój jest uszkodzony?
 

janunio

New member
Bez reklam
"Wow, serdeczne dzięki za garść konkretnych porad. Póki co jestem w pracy i wieczorem jak wrócę do domu to zasiądę ponownie przed TV i będę wcielał je w życie. Zamówiłem też już szybszy internet światłowodowy bo w końcu mam taką możliwość. Aktualnie mam LTE od T-Mobile i jak wyciągnę 10 Mb/s to jest dobrze - bo niestety słabo to działa w mojej lokalizacji. W środę pojawią się monterzy z Netii więc mam nadzieję że to też pomoże :)

Z niecierpliwością czekam na "CDN"."
Mój LTE śmiga tylko od 01.oo do 8.oo. Dlatego staram się spać w dzień.
 
Ostatnia edycja:

biedronka1

New member
Jaki jest sens cytowania mojej wypowiedzi z innego forum na którym również szukam pomocy? Co ma wnieść komentarz o spaniu w dzień? Bo trochę nie załapałem o co chodzi?
 

mrponos

New member
Znaczy się model ten sam ale nie wiem jaką masz matrycę. Ja mam VA i było kilka problemów ale zostało to rozwiązane dość szybko przez aktualizacje. Został problem, że na obrazie z DV występują takie kontury za postaciami oraz migotanie obrazu w niektórych miejscach jeśli nie masz włączonego upłynniacza. Niby nad tym pracują bo kazali jeszcze poczekać bo problem zauważony. Jeśli chodzi ci o widoczność tonalną barw takie odcięcia barwowe to też to występuje czasami. Może update to poprawi. Zostało czekać bo co zrobisz. Nie wiem czy kalibracja to zniesie, ciężko powiedzieć.
 

biedronka1

New member
Mam wersję 70 cali i do tej podobno wstawiona jest matryca VA - co było argumentem za wybraniem tego TV.



Kto nad tym pracuje i kazał poczekać? Philips?



Postaram się skontaktować ze sklepem w którym kupiłem ten TV i poproszę o wymianę na coś droższego od Samsunga lub LG tak żeby wilk był syty i owca cała. Zastanawiają mnie jeszcze pozytywne opinie na ceneo czy w sklepach RTV (na ich stronach www). Chociaż z drugiej strony sporo osób nie przywiązuje wagi do jakości obrazu i może stąd te zachwyty.
 

biedronka1

New member
To nie jest promocja Philipsa tylko sieci sprzedażowej i banku, który to wspiera.

Napisz jak jak Ci idzie wcielanie.




Promocja jest/była wyszczególniona na stronie internetowej producenta: https://www.philips.pl/c-w/promocje/satysfakcjaambilight.html

Według regulaminu jej organizatorem jest: "Organizatorem promocji pod nazwą Satysfakcja Gwarantowanajest TP VISIONEurope B.V" - czyli Philips ;) Koniec Off Topic bo nie dotyczy tego ten temat. Wspomniałem o tej kwestii pobocznie.



Co do wcielania - raz lepiej raz gorzej. Nie mam już zwyczajnie cierpliwości. Wczoraj miałem wrażenie że prawie się udało - no ale niestety przyszła kompletnie ciemna scena nocy i na niebie ukazały się trzy odcienie szarości poodcinane od siebie pasami. Albo kolory są szare i mdłe albo są nasycone i mamy pikselozę na ciemnych scenach :blagam:



Napisałem prośbę do administratora forum o podanie optymalnych ustawień i pokładam w tym sporo nadziei - chociaż jako bazy do ustawienia tego pod siebie.



Oczywiście w kwestii rad kolegi z sąsiedniego forum postaram się nad tym posiedzieć bardziej w tygodniu. Bardzo rzeczowo napisał także być może dzięki niemu wyjdę "na prostą". :smile:;-)
 

biedronka1

New member
W sprawie kalibracji napisz proszę na PW.


Kiki czy docierają do ciebie moje wiadomości na PW?




Co do kwestii ustawień - nad pikselizacją i problemami w ciemnych scenach pomaga mi:


Zwiększenie rozdzielczości HDR: Wyłącz
Kontrast dynamiczny: Wyłącz lub Minimum
Jasność: 50 - 60


Póki co problem w znacznym stopniu ustąpił. Może kalibracja od kikiego zniesie to zupełnie. Najlepiej wygląda obraz na YouTube i TV Sat. Trochę problemów pojawia się na ciemnych scenach w Player i Netflix ale tutaj liczę na to że światłowód pozwoli nad tym zapanować.
 

biedronka1

New member
Światłowód działa wyśmienicie, a czemu pytasz? Chcesz też sobie podłączyć?

Niestety TV jak nie radził sobie z materiałami poniżej 4K, tak nadal sobie nie radzi. Plus tej sytuacji jest taki że mam dobre łącze :))

Niestety materiały z playera, YT, Canal+ które są w HD w ciemnych scenach trudno jest oglądać :)) TV Sat podobnie - choć tu trochę lepiej, no ale też pojawia się na ciemnych scenach "kwadracikowanie". Już się poddałem, szkoda życia i nerwów. Pierwszy taki telewizor który nie radzi sobie z materiałami "słabszej jakości". Klikanie po ustawieniach przestało mnie już bawić - to powinno być "user friendly" - a nie że wyjmujesz produkt z kartonu podłączasz i "zaczyna się jazda". TCLowi mogłem pewne niedociągnięcia wybaczyć (które dało się szybko opanować). Kupiłem "markowy" TV i zawód jest ogromny.
 
Ostatnia edycja:

janunio

New member
Bez reklam
Pytam, bo marzy mi się światłowód. Na mojej wiosce tylko LTE i to w nocy. PLUS wachluje strumieniem. W dzień 5 Gb/s w nocy nawet do 80 Mb/s. Na odludziu mam piękną samotnię ale kabla nie będzie nigdy.

na ciemnych scenach "kwadracikowanie"
To jest ewidentnie problem z powodu słabego sygnału.

Zrób tak: na kompie zainstaluj apkę 4K Video Downloader ver. 4.13.2
Wklej mu link do topowego jakościowo filmy z YT.
Np. https://www.youtube.com/watch?v=5ALQRVbSLuM&t=55s
Tytuł to zmyła bo YT gra tylko audio w stereo, więc żadnego atmosa nie będzie ano Dolby Vision.
Parametry posiadanego pliku video sprawdzamy apką Media Info.

Koniecznie wybierz opcję mkv 4K HDR 60 fps.
Uwaga: format mp4 tylko wersje HD.
Zgraj na pena i odtwarzaj na TV (usb 3.0).

Teraz porównaj film z pena do wersji granej z YT. Napisz czy widzisz różnice w jakości obrazu. Zdarza się, że mimo szybkiego łącza może być ono niestabilne i masakrować incydentalnie obraz.

Ostatnio da się w ten sposób zassać pliki video z HDR 10 !!! To taka nowość. TV powinien pokazać "flagę" HDR. Pamiętaj, że dla HDR musisz ponownie wybrać styl obrazu. Ja preferuję NATURALNY, kolor 60, kontrast 80, ostrość 3, jasność 50, temperatura kolorów zimny. Zaznaczam, że to są moje subiektywne preferencje dla OLED 804. Nie akceptuję kalibrowanych nastawów.
Uwaga dodatkowa: kiedy NETFLIX gra Dolby Vision to dostajesz do wyboru dwa tryby: jasny i ciemny.
 

Attachments

  • 4K downloader.jpg
    4K downloader.jpg
    50,4 KB · Wyś: 267
Ostatnia edycja:

mrponos

New member
Tak Philips oraz osoba, która dla nich testuje i zwraca poprawki. Będę dzwonił w poniedziałek to dam znać co i jak. Problem może być w mediateku temu Philips sam musi czekać na poprawkę i temu trwa. Sam czekam na oficjalna odpowiedź bo tel. to nieoficjalna a otrzymam gdy usterka będzie usunięta. Ja też czuje niezadowolenie ale co mam zrobić iść i się szarpać w sklepie? Nie chce mi się, a poprzedni model Philipsa z andka 5 dostał aktualizacje przez lata do 8 i było tylko lepiej więc dam im szanse.



Mam wersję 70 cali i do tej podobno wstawiona jest matryca VA - co było argumentem za wybraniem tego TV.



Kto nad tym pracuje i kazał poczekać? Philips?



Postaram się skontaktować ze sklepem w którym kupiłem ten TV i poproszę o wymianę na coś droższego od Samsunga lub LG tak żeby wilk był syty i owca cała. Zastanawiają mnie jeszcze pozytywne opinie na ceneo czy w sklepach RTV (na ich stronach www). Chociaż z drugiej strony sporo osób nie przywiązuje wagi do jakości obrazu i może stąd te zachwyty.
 

drosophilia

Active member
Bez reklam
swiatlood najlepszy, ze sie wtrace, najlepiej taki bezposrednio do mieszkania (sa takie). Jak nie, to koncentryk z pionu od puszki, tez pociagnie te kilkaset Mb/s
 
Do góry