Nowa seria amplitunerów Yamahy wyróżnia się nowym biało/błękitnym podświetleniem, czy nie przerazi to zagorzałych zwolenników, przyzwyczajonych do ciepłego bursztynu?
Dane:
Jakość dźwięku
• 7-kanałowy dźwięk przestrzenny (1,015W=145W x 7 max, 665W=95W x 7 RMS)
• Dekodery dźwięku HD: Dolby TrueHD oraz DTS-HD Master Audio; Dolby Digital Plus oraz DTS-HD High Resolution Audio
• Konfiguracja dyskretnego wzmocnienia
• Digital ToP-ART oraz High Current Amplification
• Tryb Pure Direct
• Przetworniki C/A Burr-Brown 192 kHz/24-bity dla wszystkich kanałów
• Inteligentne przypisywane wzmacniacze dla bi-ampingu lub dźwięku przestrzennego <-> Front Presence lub połączeń Zone 2
Jakość obrazu
• Skalowanie w górę analogowego sygnału video do postaci full HD 1080p
• Gniazda HDMI kompatybilne z 1080p (4 wejścia/1 wyjście)
• Obsługa Deep Colour (30/36 bitów), x.v.Colour, odświeżanie 120Hz/24Hz oraz kompensacja Auto Lip-Sync
Funkcje zaawansowane
• Nowe przyciski SCENE (BD/DVD, TV, CD oraz Radio) – łatwe w użyciu
• Optymalizacja dźwięku YPAO dla automatycznego wysterowania poziomu głośników
• Kompatybilność z iPodem poprzez opcjonalną stację dokującą YDS-11
• Kompatybilność z Bluetooth (A2DP) za pośrednictwem opcjonalnej stacji dokującej Yamaha Bluetooth® Wireless Audio Receiver YBA-10
• Menu ekranowe
• Gniazdo mini jack zlokalizowane na panelu przednim dla podłączenia przenośnego odtwarzacza audio
• Tytuły piosenek iPoda wyświetlane na panelu przednim w języku angielskim i językach zachodnioeuropejskich
• Funkcjonalność HDMI CEC
• Ustawienie poziomu projekcji ścieżek dźwiękowych dla dialogów
• Ustawienie głośności początkowej oraz maksymalnej
• Nowy programowalny pilot zdalnego sterowania
Realizm dźwięku przestrzennego
• CINEMA DSP 3D (17 programów DSP) z Adaptive DSP Level
• Adaptacyjne DRC (Dynamic Range Control)
• Compressed Music Enhancer
• SILENT CINEMA oraz Virtual CINEMA DSP
• Audio Delay dla dopasowania funkcji Lip-Sync (0-240ms)
Kontrola stref zdalnych
• Włączania/wyłączanie oraz kontrola strefy Zone 2 z panelu przedniego
• Wyjście/wejście zdalnego sterowania
• Przypisywane wyjście wyzwalacza +12V
Przednia ścianka aluminiowa.
Tak wygląda włączony w blasku flesza.
W nieoświetlonym pomieszczeniu.
W oświetleniu halogenowym.
Godzimy się na forum, gałka jest metalowa i plastikowa, sprytny zabieg, materiału poszło mało, a cieszy w dotyku.
Brawo dla Yamahy w czasach kryzysu zostawili w amplitunerze pre-out. Przewód zasilający nieodłączany, trzeba dodać, że w tej klasie to rozwiązania standardowe.
Zasilacz o mocy 400watt, a producent zapewnia nas, że amplituner potrafi wydobyć z siebie ponad 1KW dźwięku. Marketingowa matematyka ma się nijak do rzeczywistości.
Pilot łatwy w obsłudze, przerażać niektórych mogą małe guziczki. Na szczęście najbardziej przydatne powiększono.
Mikrofon do firmowego YPAO z długim przewodem. Pozwoli wykonać automatycznie pomiary do poszczególnych kolumn, sprawdzi ich ilość, pasmo przenoszenia i wykona korekcję akustyki pomieszczenia.
Na wewnętrznej części obudowy znajdziemy datę produkcji w tym wypadku to 06,08,2009.
Transformator ekranowany paskiem z miedzianej blachy.
W środku porządek. Brak wentylatorów.
Nawet spore kondensatory i to robione specjalnie dla Yamahy!
Silicon Image jest stosowany w wielu amplitunerach, jeszcze innej firmy nie widziałem do obsługi HDMI.
Nad wszystkim czuwa procesor DSP Texas Instruments.
Skaler wideo to procesor firmy Anchor Bay tutaj ABT1012, a w konkurencyjnym Denonie ABT1030. Do porównania karty produktów:
http://www.anchorbaytech.com/docs/pd...11508b_web.pdf
http://www.anchorbaytech.com/docs/pd...oductBrief.pdf
Konwerter wideo Analog Devices.
Na końcówkach Sanken A1695, C4468. Takie same pary znajdziemy w RX397, RX497 i RX797.
Amplituner należy do chłodniejszych, nagrzał się do 36,3 stopni celsjusza.
Budowa:
Nowa linia amplitunerów została zapewne zaprojektowana pod czujnym okiem księgowych, którzy spierali się z inżynierami pod względem wyposażenia. W tańszych modelach Yamahy rażą sprężynkowe zaciski ale model RXV-765 trochę szokuje. Wysokiej jakości elementy jak kondensatory, procesor DSP od Texas Instruments, deinterlacer Anchor Bay, tranzystory Sankena świadczą o staraniach jakie nakłada producent w dążeniu do stworzenia dobrego urządzenia. Wiele firm rezygnuje z wyjścia PRE-OUT, a tutaj jest ono w pełnej okazałości 7.2. Do tego dochodzi zjadliwa cena i mamy fajny amplituner do naszego kina.
Menu nie zachwyca.
Konfigurację możemy przeprowadzić sami lub skorzystać z YPAO.
Equalizer to coś nadprogramowego.
Głośniki możemy ustawić małe lub duże.
...i tu zaczyna się problem, nie można wybrać różnych odcięć dla poszczególnych kolumn, nawet parami. Oznacza to tyle, że odcięcie dla małych kolumn czyli small będzie automatycznie ustawiane od najgorszej. Tylne potrafią przenosić od 80Hz co z tego jak centralny potrafi tylko do 120Hz i tak ustawi odcięcie Yamaha.
Przydatny drobiazg, nie trzeba latać do subwoofera.
Poziom głośności poszczególnych kanałów.
Ciekawa funkcja Standby Through, sprawdza się w Yamaszce jako nielicznej i jak wykazały testy niżej zużywa mało prądu.
Brzmienie wielokanałowe:
Amplituner Yamahy pojawił się w pomieszczeniu odsłuchowym po Harmanie. Brzmienie odchudziło się o trochę basu. Amplituner ma sporo sopranu na szczęście koryguje to dość sprawnie YPAO.
Głos Madonny z koncertu The Confessions Tour nie brzmiał już tak nisko i w pełni, maczało w tym zapewne paluszki odcięcie na 120Hz. Bajki, filmy już dużo lepiej. Gry za pomocą bardzo rozbudowanego programu DSP Yamahy super, można się tym bawić bez końca. Przy filmach do czasu, jak dostaniecie kuksańca od żony z przerwy dźwięku wywołane zmianą uprzestrzennienia
Obraz surowy 576i, kompozyt.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 576p.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 720p.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080i.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080p.
Obraz surowy 576i, kompozyt.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 576p.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 720p.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080i.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080p.
Tak wygląda obraz przeskalowany przez niski model blu Sharp BD-HP21 czyli 1080p.
Obraz surowy 576i, kompozyt.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 576p.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 720p.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080i.
Przepuszczony przez skaler amplitunera. Na wejściu kompozyt 576i, wyjście HDMI wymuszone 1080p.
Tak wygląda obraz przeskalowany przez niski model blu Sharp BD-HP21 czyli 1080p.
Możliwości video:
Dość niski model ABT1012 i wychodzą problemy nawet z usunięciem przeplotu dla samego menu Yamahy. Przy trybach 576p, 720p, 1080p OSD migocze, jest stabilne przy through i 1080i.
Jak widać na powyższych fotkach skalowanie jest dużo wydajniejsze w źródle i to nawet bardzo tanim jakim jest Sharp BD-HP21. Panie i Panowie nie spodziewajmy się cudów po jednostkach skalujących w naszych amplitunerach, a zwłaszcza doprowadzając do nich wysokiej jakości obraz HD.
Zużycie prądu amplituner włączony i wyciszony.
Standyby.
Standby Through pierwszy testowane przez moją osobę amplituner nie oszukujący nas niby wyłączeniem. Amplituner w tym trybie przekazuje dźwięk i obraz do tv jest wyłączony i zużywa tylko 0,74watta to bardzo dobry wynik i widać, że większość elektroniki jest odłączona.
400 watt dla zasilacza to jednak mało, tyle potrafią wszamać przy filmie CSS1500 od JBLa, a to przecież nie są wymagające podłogówki. To stwierdzenie dotyczy też amplitunerów innych producentów.
Brzmienie stereo:
RXV-765 potrafi zagrać głośniej od konkurentów Yamaha stawia więc na dynamikę.
Bas jest krótki i aż prosi się o dopełnienie aktywnym subwooferem, nie jest go zbyt dużo i nadąża z skomplikowanymi partiami utworów muzycznych.
Górę i średnie tony wyraźnie uprzywilejowano, trochę nerwów można nam popsuć niefrasobliwe sparowanie z kolumnami o jaśniejszym brzmieniu. Dźwięk zabrzmi ostro, sucho i nie wszystkim przypadnie do gustu. Trzeba też wspomnieć o funkcji ENHANCER wnosi do brzmienia przyjemne dla ucha dźwięki, czasem przebarwia ale cóż za mp3 nikt nie nadąży.
Towarzyszyły:
Sharp BD-HP21
Toshiba 42AV635
JBL CSS-1500
Monitor Audio RX-8
Kimber 4PR
Ostatnia edycja: