W PS3 korzystałem wyłącznie z pilota.
Problem w tym, że PS3 była rewolucyjnym produktem (listopada 2006). Prawdziwym centrum multimedialnej rozrywki.
6-rdzeniowy, dedykowany AV procesor, BD player, HD Audio, 3D ...
Mam i do dziś korzystam z najdroższej dziś wersji t.j. FAT 60GB z opcją SACD.
PS4 to zupełnie inna dedykacja. Dla graczy.
Czas na PS3 Bis (
PS5 ?) z UHD, 8K, HDR, 16 rdzeniowym prockiem, DOLBY ATMOS itd. ...
Tylko, że na procek CELL złożyły się wtedy trzy bogate firmy: SONY, IBM i TOSHIBA.
Prace trwały kilka lat. Dziś Tośka i Sony są na deficycie. Szans ZERO.
"Cell (właśc. Cell Broadband Engine Architecture) – architektura procesora opracowana przez alians STI, w skład którego wchodzą firmy Sony, Toshiba i IBM. Procesor jest wytwarzany w technologii 90, 65 i 45 nmSOI.
W centrum projektowym – STI Design Center, w Austin w Teksasie, począwszy od marca 2001, w przeciągu czterech lat, wykonano projekt architektury oraz dokonano jej pierwszej implementacji. Budżet przedsięwzięcia, według informacji podanych przez firmę IBM, zbliżył się do 400 mln USD.
Najpopularniejszym produktem, w którym swoje zastosowanie znalazł procesor Cell, jest konsola Sony PlayStation 3. Odmiana procesorów Cell o zwiększonej wydajności dla obliczeń zmiennoprzecinkowych podwójnej precyzji nosi nazwę PowerXCell 8i. Ta odmiana jest wytwarzana w technologii 65 nm. Jest ona stosowana w niektórych maszynach serwerowych IBM, w tym w superkomputerach Nautilus i Roadrunner."