vga do hdtv

shooto

New member
siemka,nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na forum,jestem troszke zielony i od nie dawna interesuje sie hdmi.zakupiłem tv philips 37pf5521d/10,oraz posiadam laptop toshiba satellite a110-275(intel centrino duo T2400),przy jego zakupie nie zwrociłem uwagi ze posiada on wyjscie VGA i w tym cały problem,nie wiem jak przenieść obraz z laptopa na telewizor ,ktory posiada hdmi.zakupiłem przesciówke vga na dvi,oraz kabel hdmi do dvi,myślałem,ze rozwiaze problem,ale nic z tego.dziekuje za wszystkie odpowiedzi:blagam: p.s.mam jeszcze s-video,ale nie o taki efekt mi chodzi:lol:
 

bor@s

New member
shooto napisał:
zakupiłem przesciówke vga na dvi,oraz kabel hdmi do dvi,myślałem,ze rozwiaze problem,ale nic z tego

gniazda DVI, które występują w komputerach zazwyczaj zawierają sygnał cyfrowy i analogowy. Wówczas kabel DVI->HDMI przesyła tylko ten cyfrowy. Ty nie masz takiego gniazda, dysponujesz jedynie analogowym D-SUB, które po podłączeniu przejściówki nadal jest analogowe, piny od sygnału cyfrowego są nieaktywne, bo twój laptop zwyczajnie takiego sygnału nie podaje. Jedynym rozwiązaniem jest podłączenie do TV bezpośrednio do gniazda D-SUB, o ile TV takie gniazdo posiada. Jeśli nie, to masz problem.

Warto w tym miejscu poruszyć inną ważną rzecz. Wielu na tym forum rekomenduje podłączanie PC do TV przez D-SUB, ponieważ podłączanie przez HDMI może skutkować zniekształceniem obraz. To prawda, ale wówczas należy się liczyć z tym, że materiały z odtwarzaczy HDDVD, czy BlueRay nie będą działać, lub będzie zmniejszona rozdzielczość, bo D-SUB nie wspiera HDCP. Zatem chyba warto dostroić ten obraz i podłączać przez DVI/HDMI.
 

shooto

New member
dzieki za odpowiedz,ale tv nie posiada d-sub.obił mi sie o uszy termin Skaler,podobno przetwarza sygnał analogowy na cyfrowy.prosze o dalsze odpwiedzi na moje pytanie.