Używane kino domowe - totalne podstawy dla laika

nieznajomy1

New member
Witam,

mam nadzieję, że tak łopatologicznym tematem nie naruszam regulaminu ale jestem naprawdę kompletnie zielony w temacie nagłośnienia i nie do końca wiem, czy rozumiem nawet samą ideę kina domowego. Stąd też ten temat.

Generalnie w tej chwili używam starego "kina domowego" LG HT362 podłączonego do 47 calowego telewizora LG z którego odtwarzam filmy z USB w pokoju 3.5m na 3.2m (niestety tv nie jest podwieszony w centrum ściany tylko jakieś 50cm od jednej ściany). Jeśli chodzi o to kino, to był to spontaniczny zakup sprzed kilku lat na zasadzie biorę to co było na sklepie, kosztowało chyba jakieś 550zł. I w sumie nigdy nie narzekałem na to urządzenie. Niby wszystko jest ok ale pomyślałem, że może jednak dało by się uzyskać trochę lepszy dźwięk podczas oglądania filmów.
Z wiedzy, którą uzyskałem chcę kupić amplituner, drewniane głośniki i chyba odtwarzacz DVD, chociaż nie wiem, czy potrzebuję skoro odtwarzam filmy z USB w tv.

1. Czy przez prawidłowo podłączone kino domowe dźwięk pójdzie poprzez kino jeśli będę chciał odtworzyć film z USB podłączonego do telewizora?
2. Czy mój pomysł na to kino, czyli amplituner i zestaw 5.1 albo 5.0 (czyli bez subwoofera), plus odtwarzacz DVD to optymalne rozwiązanie, czy stosuje się inne kombinacje?
3. Czy kolumny wystarczą, czy jednak skłaniać się ku osobnemu subwooferowi?
4. Czy na kinie domowym można słuchać muzyki w zadowalającej jakości, ewentualnie radia?
5. Czy istnieją jakieś "legendarne" amplitunery/głośniki, za którymi warto się rozglądać? Chodzi mi tylko o używane rzeczy.
6. Czy np taka oferta z mojej okolicy jest opłacalna, czy to są dobre części? "Kino Domowe Yamaha RX-V365, DvD-S663, Onyx 200 hdmi gratis" za 1099zł
7. Czy mogę prosić o propozycję zestawu do moich warunków czyli jw. pokój 3.5m na 3.2m, tv 47cali usytuowany przy lewej ścianie biorąc pod uwagę, że oglądam tv prawie zawsze na leżąco jakieś 3 metry od tv.