
LG czy Samsung ? Kto prowadzi w sprzedaży telewizorów OLED w Ameryce Północnej ?
W ubiegłym miesiącu dane rynkowe pokazały, że Samsung po raz pierwszy zajął pierwsze miejsce na północnoamerykańskim rynku telewizorów OLED. LG mówi, że nie tak szybko.
W komunikacie prasowym LG twierdzi, że nadal sprzedaje jeden na dwa telewizory OLED w Ameryce Północnej.
- - "Oprócz bycia 1 marka OLED TV przez 12 kolejnych lat, czyli LG Electronics kontynuowała swoje dziedzictwo doskonałości, ogłaszając, że w pierwszym kwartale 2025 roku ich sprzedaż północnoamerykańskich (USA i Kanada) OLED TV zajęła pierwsze miejsce (51%), a jeden na dwa telewizory OLED sprzedany w Ameryce Północnej jest LG OLED, według firmy badawczej Circana, LLC. To oznacza większą sprzedaż jednostkową niż wszyscy inni producenci OLED razem wzięte. Napisała LG Electronics USA.

- Kto ma rację?
Podczas gdy LG cytuje dane z firmy badawczej Circana, Samsung odwołuje się do danych z innej cenionej firmy danych rynkowych, Omdia.Kluczowa różnica polega na tym, jak mierzy się udział w rynku: Samsung podaje udział w przychodach (całkowita wartość dolara sprzedanych telewizorów OLED), podczas gdy LG koncentruje się na akcjach jednostkowych (liczba sprzedanych telewizorów).
Według Omdii, Samsung miał 50,3% udziału w przychodach na rynku północnoamerykańskich OLED TV w I kwartale 2025 roku, w porównaniu do 34,5% dla LG.
Według Circana, LG prowadziło w sprzedaży jednostkowej z 51% udziałem w tym samym okresie.
Rozbieżność pozornie wynika z sytuacji, w której LG sprzedaje więcej telewizorów OLED, ale Samsung sprzedaje droższe modele, takie jak większe ekrany lub flagowe telewizory premium.
Konkurencja to dobra wiadomość
Niezależnie od tego, kto jest na czele, konkurencja w segmencie OLED TV nasiliła się po tym, jak Samsung wszedł na arenę w 2022 roku z telewizorami QD-OLED, a następnie rozszerzył swoją ofertę o trzy zakresy OLED, niektóre z panelami WOLED.
Zwiększona konkurencja jest dla konsumentów zwycięstwem, szczególnie dla tych, którzy patrzą na większe diody OLED w zakresie 77 i 83 cali. Oczekuje się, że ceny dla tych rozmiarów spadną, ponieważ produkcja wzrośnie, a koszty spadną w tym roku idą w dół, według źródeł branżowych.
Prawie wszystkie główne marki telewizyjne oferują teraz telewizory OLED w jakiejś formie. TCL jest godnym uwagi wyjątkiem, ale aktywnie bada Nadrukowane atramentem panele RGB OLED..
UBI Research spodziewa się, że dostawy OLED TV osiągną prawie 10 milionów do 2028 roku, w porównaniu z około 6 milionami w 2024 roku.
flatpanelshd