Kupno kina - ok. 3000 zł - kłopotliwy rozkład mieszkania

marty12343

New member
Na samym początku oświadczam, że jestem kompletnym laikiem w sprawach kina domowego.
Chciałbym kupić kino domowe w budżecie 3000 zł. z ewentualnym haczykiem.
Kino będzie wykorzystywane do:
- oglądania filmów 25% czasu
- granie na PS4 35%
- słuchanie muzyki 20%
- słuchania radia (najlepiej internetowego, ale może być FM) 20%
Kino będzie zlokalizowane w pokoju 17 metrów kwadratowych.

Po przeczytaniu wątków na forum najbardziej do gustu przypadł mi zestaw AVR161 + HKTS16. W zasadzie ma wszystko to czego potrzebuję. Rozważam zamianę AVR 161 na Denona AVR-X110 głównie ze względu na obsługę WIFI (zawsze to jeden kabelek mniej) oraz sądząc z recenzji bardziej przemyślaną obsługę. Czy przy takiej zamianie nie stracę na jakości dźwięku?
Zastanawiałem się także czy nie warto zamiast HKTS16 zakupić model wyższy czyli HKTS30. Czy taki zakup ma sens?

Generalnie chciałbym zawiesić głośniki na ścianach. Mój pokój ma mało optymalny rozkład jeśli chodzi o ulokowanie kina - chodzi głównie o brak miejsca po bokach telewizora na przednie kolumny. Telewizor stoi na stoliku przylegającym do ściany. Szerokość telewizora to 115 cm. Tymczasem ściana do której dosunięty jest stolik z telewizorem ma 140 cm (pomiędzy rogiem pokoju a drzwiami balkonowymi). Przeniesienie telewizora na inną ścianę nie wchodzi w grę.
Producent głośników zaleca, aby głośniki przednie były rozlokowane po bokach telewizora, natomiast głośnik centralny pod albo nad telewizorem. Jednak przy takim ustawieniu telewizor, który stoi na stoiku w praktyce zasłaniałby głośniki. Dlatego mam pytanie czy mógłbym umieścić głośnik przednie tuż nad telewizorem? Czy takie ułożenie głośników nie zepsuje efektu podczas oglądania filmów. Co o tym sądzicie?