Kolumny do 4000-5000zl

don111

Banned
Przemysław S. napisał:
Sam przymierzam się do RS8.
Rzekomo całkiem nieźle radzi sobie z nimi Creek Evo 2 (kilka osób mi juz polecało takie zestawienie).
Jako, że rozpatruję taką konfigurację dla siebie, może ktoś kompetentny zabierze głos?
poczytaj może komu z czym grają te kolumny tutaj lub użyj wyszukiwarki, było sporo o nich pisane
http://www.audiostereo.pl/forum_wpisy.html?temat=48749&p=1#k

co do wspomnianych wyżej Dali Ikon to zarówno 6 i 7 są po prostu za słabe na prawie 60m, tak samo KEF iq90 i Paradigm Studio 60v5 - to teraz miniaturki (3x14cm) dawnych Studio 60...
MA RS8 może jakoś dadzą radę, do listy dołożyłbym Klipsch RF 82
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
http://www.hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=42021
008_IMG_7202.JPG
 

danziger

New member
mat74 napisał:
otoz wedlug mnie - nie!!!!
skoro film jest nagrany z wielokanalowa sciezka dzwiekowa to dlaczego mam go obcinac i sluchac na 2 kanalach?!
nie mam zamiaru sprzeczac sie na temat realizacji dzwiekowych koncertow- choc uwazam ze w tym temacie tez mozna by bylo podyskutowac....- natomiast na temat ogladania filmow na sprzecie stereo.... no przepraszam bardzo ale niech mi nikt nie probuje wmowic ze jest w stanie przy uzyciu dwoch kanalow stworzyc taka sama przestrzen i ukieronkowanie dzwieku jak przy uzyciu systemu wielokanalowego !!!

A powiedz mi ile tak naprawdę filmów ma dobrze zrealizowane ścieżki wielokanałowe? Z moich doświadczeń wynika, że naprawdę niewiele...Wiele zależy też jakie kino się preferuje, bo jeżeli nie bum bum, to się okazuje, że potencjał zestawu KD nigdy nie zostanie do końca wykorzystany.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
danziger napisał:
A powiedz mi ile tak naprawdę filmów ma dobrze zrealizowane ścieżki wielokanałowe?

wiekszosc filmow ,ktore widzialem na BD mialo naprawde niezla sciezke dzwiekowa w wydaniu wielkanalowym ! a bylo tego kilkadziesiat pozycji

danziger napisał:
Wiele zależy też jakie kino się preferuje, bo jeżeli nie bum bum, to się okazuje, że potencjał zestawu KD nigdy nie zostanie do końca wykorzystany.

zalezy co kto rozumie przez "do konca wykorzystany" ...;)- osobiscie wole filmy "z klimatem" , niekoniecznie "bum,bum" i uwazam ,ze wykorzystuje potencjal zestawu tzn.rozdzielenie planow dzwiekowych, "wyciagniecie" muzyki w filmie , naturalnosc dzwiekow otoczenia.uklad wielokanalowy ma ta zalete,ze jest w stanie lepiej "oszukac" widza ! tzn. dzieki stworzeniu odpowiedniego "otoczenia" dzwiekowego wprowadza widza w miejsce akcji.
oczywiscie im lepiej zrealizowany film tym lepszy efekt.
pewnych rzeczy niestety w ukladzie stereofonicznym nie jeste w stanie uzyskac- jesli "punktem obserwacyjnym" widza jest miejsce z ktorego "patrzy" kamera to rzecza naturalna dla mnie jest ,ze pewne odglosy dochodza z tylu, pewne z boku , a np.wypowiedz rozmowcy gdy w scenie jest na przeciwko kamery dobiega z "centrum" czyli glosnika dialogowego . o ile w muzyce stereo wydaje sie bardziej naturalne (choc niezawsze i niekoniecznie ;)) o tyle w filmie jest to uklad nienaturalny - przeciez scena dzwiekowa i odglosy dobiegaja dookolnie a nie tylko ze zrodel na froncie !
 

danziger

New member
Zgadzam sie co do tego, że oglądanie filmów w stereo ma swoje wady, ale sam bez żalu pozbyłem sie posiadanego zestawu KD i wróciłem właśnie do stereo. Nawet średniej klasy amplituner nie zagra na poziomie wzmacniacza w cenie 1,5 tys. Utrata przestrzennosci przy ogladaniu większości preferowanych przez mnie gatunków filmowych jest niczym w porównaniu do przepaści jaka dzieli KD i stereo przy odsłuchach muzyki, w tym także z koncertów DVD i BD (w PCM). Dlatego założycielowi wątku proponuje jednak wzmacniacz a nie amplituner wielokanałowy, chyba, że będzie codziennie ogladał filmy... Co do kolumn, może faktycznie MA RS8, choć nie wiem czy sobie poradzą w takim metrażu. Dobre byłyby Dali Ikon 8, ale przkraczaja zakładany budżet znacznie.
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Ej, dlaczego nie można zjeść banana i mieć banana? W końcu można kupić dwa banany :D Ja zrezygnowałem z KD na rzecz stereo, po czym stwierdziłem, że w filmach (czy grach) jednak brakuje efektów i dokupiłem względnie tani ampli z pre-outem i trzy kolumny, potem zrobiłem "pająka" z przełącznikiem audio i mogę się cieszyć integrą w stereo i ampli+integra w KD...
 

danziger

New member
No tak, tylko to znowu rodzi dodatkowe koszty...Jak masz dobrej klasy kolumny frontowe, to pozostale, a zwłaszcza centralny pownien być z tej samej serii. Zakładam więc, że lepiej wydać 10 tys. na samo stereo. Ale oczywiście uklad jaki masz jest najbardziej optymalny.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
danziger napisał:
Jak masz dobrej klasy kolumny frontowe, to pozostale, a zwłaszcza centralny pownien być z tej samej serii.

z tym masz calkowita racje ! kilka dni czekalem za glosnikiem centralnym do nowego kompletu,wiec podlaczylem od "starego" kompletu- tragedia.... psul wszystko !
co do koncertow (DVD juz sobie odpuscilem) - lubie czuc sie "jak na koncercie" wiec odglos widowni i poglos sali z tylu wcale mi nie przeszkadza ;) poza tym sa pewne realizacje ,gdzie uklad wielokanalowy jest moze troche "efekciarski" ale czasem calkiem sensowny..;) wszystko zalezy od realizacji ! (np.koncert jehtro tull ,gdzie dzwiek przekazywany jest "z punktu widzenia kamery" wiec gdy kamera wchodzi na scene miedzy muzykow ,dzwiek dobiega z miejsc gdzie faktycznie jest generowany na estradzie)
 
Do góry