Kino domowe do 5 tys.

kaziu106

Member
Kuzyn poprosił mnie o dobranie mu kina domowego w kwocie do 5000 zł. plus subwoofer do ok. 1200-1500 PLN. Przeznaczenie 60% filmy, reszta to muzyka głównie z tv. ( muzyka różna ale głównie pop i disco ). Sprzęt ma być nowy i ma składać się z amplitunera KD + 5 głośników i tu kwota do 5000 zł. no i do 1200 -1500 zł. subwoofer. Głównym kryterium ma być mocny bas. Dzisiaj byłem oglądać jego salon i jest on wielkości ok. 25 m.kw. Zmartwiło mnie tylko jak on będzie urządzony jeśli chodzi o akustykę bo..na podłodze będą płytki, a na ścianach częściowo marmur....na moją sugestię, że może to odbijać dźwięk i, że może by kupić mały dywanik, kuzyn niestety nie podzielił mojej propozycji. Martwi mnie trochę akustyka ale może jakoś da się to załatwić kalibracją. Macie jakieś propozycję co do kolumn i amplitunera ( ja myślałem o Klipsch F20 lub KF26 choć tu przekroczylibyśmy budżet...ale może bym go namówił...) W kinie nie mam za bardzo doświadczenia więc liczę na Waszą pomoc bo nie chce mu źle doradzić. On wprawdzie nie jest " audiofilem" ale też nie jest głuchy i dobrze by było gdyby to jakoś tym basem zagrało no i żeby to nie był tylko bas...;-) ;-)
 

rafa@rafa

Active member
Bez reklam
Kalibracja odbić nie zlikwiduje, najwyżej ograniczy głośność i zrobi equalizację ograniczając potencjał głośników.
Generalnie jak echo wybija oczy to się nie tylko nie da oglądać filmów czy słuchać muzyki ale zwykła rozmowa jest męcząca w takim pomieszczeniu.
Jak będzie tragicznie to może sam się zorientuje że coś nie tak.
 

kaziu106

Member
Oby//;-) Poza tym i tak będę go spróbował namówić na stereo bo w tej cenie wydaje mi się, że stereo kupi klase wyższe, no chyba, że nie da rady to będziemy kombinować z KD. A co sądzisz o tym połączeniu F20 z np. Denon X2000 lub Onkyo 626? tudzież dołozyć i te amplitunery połaczyć z KF 26 set...?
 

lobos

New member
Bez reklam
Klipsch lub JBL to będzie dobry wybór.