Amplituner Onkyo SR313 + Panasonic 55as650

misio0204

New member
Cześć, mam problem i może ktoś na tym forum pomoże mi z nim, otóż:
od niedawna mam amplituner Onkyo TX-SR313 i chcę go podłączyć do telewizora Panasonic 55as650 kablem HDMI. Telewizor posiada wyjście Hdmi2 (ARC) amplituner też. Chciał bym to ze sobą połączyć przy pomocy kabla Hdmi i stworzyć w niedalekiej przyszłości dźwięk 5.1 narazie mam 2.1. Posiadam instrukcję do amplitunera i telewizora ale z instrukcji od amplitunera nic nie rozumiem i nie mam pojęcia jak to ze sobą połączyć żeby razem dobrze grało. Jak narazie mogę słuchać radia i muzyki z kompa podpiętego za pomocą kabla Jack-2xrca.
Może ktoś z was mógłby mi pomóc z tym sprzętem tylko najlepiej od początku krok po kroku pod które Hdmi mam wpiąć przewód do amplitunera, później co na pilocie trzeba wybrać itd. Jestem laikiem w tych sprawach.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
 

piechu

Member
Bez reklam
kabel po stronie amplitunera wpinasz w gniazdo oznaczone HDMI OUT (ARC). Po stronie telewizora wspinasz w gniazdo HDMI oznaczone jako ARC. Musisz sprawdzić, które to gniazdo w Twoim TV - czy wszystkie czy tylko jedno wybrane np. HDMI 2 (prawdopodobnie właśnie to gniazdo w TV obsługuje ARC)
Oczywiście kabel HDMI musi być w wersji przynajmniej 1.4 żeby obsłużył ARC.
 
Ostatnia edycja:

misio0204

New member
Na kablu mam napisane 1.3C i jest również konkretny model tego kabla awm 20276 a w internecie piszą że jest to 1.4. Ale chyba jednak to będzie 1.3C skoro tak pisze.
Telewizor ma tylko jedno gniazdo ARC Hdmi2. Trzeba coś później konfigurować w amplitunerze czy też w telewizorze żeby razem to działało?
 

misio0204

New member
SR313 ma ARC wszędzie piszą że ma, na stronie onkyo.pl pisze że ma ARC.
Tylko chyba mam zły kabel bo jak już pisałem 1.3C i dlatego chyba nie idzie sygnał z telewizora na amplituner.
Jak kupię inny kabel to pójdzie bez problemu czy trzeba coś jeszcze ustawiać w amplitunerze czy w TV?
 

misio0204

New member